polarn & pyrene Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 vill ikke ha smokk og tar ikke tommelen. Vi har nå kjøpt inn ulike smokker for flere hundre kr, men han vill ikke ha noen av de. Har vel nesten prøvd allle på markedet. Og ikke klarer han å ta tommelen. Han sutter og sutter, men til slutt blir han så sur å grinete ettersom han ikke har noe å sutte på. Har prøvd å ta frem puppen, men han er jo mett og vill ikke ha noe mer. Noen som har noe tips til hva jeg skal gjøre? Han er foresten 9 uker gammel.
polarn & pyrene Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 han har en sutteklut, men er det noe bra at han putter den inn i munnen da? Er jo litt redd for at han outter den for langt inn i munnen til slutt.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Kanskje han kan få sutte på fingeren din? Ikke gi deg med smokken forresten, plutselig en dag tar han den nok! Vi hadde samme problem, og det tok oss 3 mnd å få henne til å ta den. Men det var verdt all prøvinga, det ble mye enklere etter at hun begynte med smokk. Hun tar kun NUK, så jeg sitter også på en lager av andre smokker som vi ikke får brukt.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Heihei. Oi, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jenta mi hadde (og har fortsatt til dels) veldig stort suttebehov, men skulle hverken ha smokk eller fingeren eller noe. Jeg kjøpte all slags smokker, men hun likte ikke noen av de - inntil jeg leste et innlegg her på DIB om ei med samme problemet. Hun anbefalte Fisher Price-smokkene. De ser litt "stylet" ut (som et liggende åttetall i gjennomsiktig plast med farger og knopper på). Denne smokken var den første jenta mi greide å sutte på, og som ikke ble spytta ut igjen umiddelbart. Etter ca. 2 uker, prøvde jeg med andre smokker, og det gikk strålende. Nå er det samme hvilken smokk ho får, alle faller i smak! ;-) Fisher Price-smokkene kjøpte jeg hos Brio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå