Gå til innhold

Noen som har oppskrift på seig kransekake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Tror ikke det er oppskriften som gjør den seig, men hvordan du oppbevarer den. Vi har god erfaring med å tine den på fatet når den skal brukes

Skrevet

Ikke i plast da altså...? Har bare hørt om dem som varmer opp deigen og sånt for å få kaka seig...?

Skrevet

500 g malte mandler

500 g melis

3-4 eggehviter

gni en av hvitene inn i mandlene før du har i melisen. bland så inn melis og eggehviter.

Jeg varmer opp deigen i en kjele til den er så varm at jeg brenner knokene. Pakk inn i aluminiumsfolie og legg i kjøleskapet til avkjølt. Jeg pleier å vente til neste dag.

Kaken oppbevares i fryseren, og gjør ingenting av å fryses flere ganger.

Skrevet

Tusen takk:o) Men hvor lenge steker du den,hvor mange grader,og hvor i ovnen?

Skrevet

Og èn ting til: skolder du mandlene?

Annonse

Skrevet

Mamma legger en brødskalk i boksen med kaka så den holder seg seig:)

Skrevet

odense kransekakedeig..ha de nedfryst etter steking..da holder de seg seige.Lagde selv før men odense sin er best og seigest.Rema sin landlord er og god men har opplevd at selve pølsa er tørr å trille ut.Ta en som virker bløt!!

Skrevet

Husker at vi la en potet i kakeboksen når vi frøs den på heimkunnskapen hvertfall, og da ble seig kransekake:)

Skrevet

steker den 10-12 min ved 175 grader. Den skal bare "sette" seg, få en lys farge oppå. Jeg setter ringene rett fra ovnen og i fryseren, da blir det lettere å ta de ut av formen uten at de brekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...