Gå til innhold

Jeg er sjokkert over hvor handlingslammet enkelte mennesker kan være...=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nja, nå er vel ikke denne siden først og fremst en debattside, er det vel?

Og jeg har virkelig ikke lest mange innlegg, om enn noen, som handler om kvinner som ikke vet hvordan en hammer ser ut eller som er handlingslammet.

Har du vært på skravlesiden?

Jeg tror du har lyst å krangle, og kranglesiden er dau.

Så jeg kan godt krangle med deg, jeg. Som vanlig.

Å ikke kunne ting handler om selvtillitt. Om man ikke har blitt oppmuntret til å lære seg ting som f.eks er "manneting" i oppveksten er det i grunnen ikke så rart at man ikke kan det i voksen alder.

Jeg har selv mange eksempler på det, selv om det ikke er på dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle vært en debattside egentlig, men igjen ser det ut som det har blitt *hjelp meg siden* fra hvor mye penger bør jeg ha med til syden og hvor gammel er du...?

KaMa til og med du skjønner hva jeg mener innenfor sjangeren *hammer*.....Det gjelder da generelle ting innenfor et emne som hovedsaklig *skal* tilhøre det andre kjønnet. Som gamledager veit du....*dama lager middag, mannen hogger ved* syndromet=)

Nei på spm om skravle og ja til krangle=)

Jeg tenker neste generasjon blir mer allsidige mennesker som kan mer og arbeid om hverandre er mer naturlig enn nå. En del pga barnehage og skole har mer inntak av bytting på områder i lek.

Kommer du hjem til noen og dama legger gulv på barnerommet og gubben lager middag så skal man egentlig ikke se seg over skulderen to ganger for å lure på hva som skjer, men det gjør mennesker.

De spør,roser og lurer.

Tar en dame på seg *mekk*dress og hiver hode oppi motor så er ikke det noe som faller naturlig rundt om, og hvorfor har vi kun skolekjøkken i skolen, når vi mangler en vesentlig del....nettopp bil...noe som de fleste ender opp med like mye som middag?

Jeg mener absolutt dette ikke handler om selvtillitt KaMa, men rett og slett vilje og *gidder ikke* syndromet fordi man har en av den andre partneren som kan det.....så hvorfor trenger jeg det?

Jeg mener så absolutt at mange foreldre deler automatisk inn barna i gutte og jente grupper, om dette er med hensikt eller ikke kan man lure på.

Poenget mitt er KaMa..: at det er virkelig mange som stopper opp, unnlater å utføre ting pga manglende viten, JEG mener da ikke at alle skal kunne alt, men relative greie ting som hadde vært en fordel de gangene man står alene. Som å skifte dekk så lenge man har lappen, olje og klart gire(en artig spøk den da=) Motsatt til fedre/mannfolk at det å slenge inn en klesvask mens mor er på jentetur en uke f.eks.

Eller lage seg middag uten om da frossenpizza.

Mange over her uttaler seg om *hvorfor når jeg har en som kan?*

Hva skjer hvis det ender med at de står alene en dag tenker jeg da=)

Skrevet

Hehehe, Angelica, her er vi 2 damer! Så ingen far og mors ting her i heimen, Her gjør vi begge alt. Her kan begge lage mat, bake, sy, strikke, vaske,skifte på sengen,mekke på bilen, skifte dekk, hamre og sage, skifte lyspærer, henge opp bilder, lage gjerde, osv osv...

Skrevet

Høres jo super flott ut=)

Selv avskriver jeg meg retten til å strikke, NOE jeg aldri kommer til å gjøre=)hehe

Skrevet

....jeg er et sånt ubrukelig støkke kvinnfolk....jeg er treig på manne ting fordi jeg kan det dårlig...og dameting er så kjipt at jeg krymper meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...