Gå til innhold

Jeg er sjokkert over hvor handlingslammet enkelte mennesker kan være...=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke nok med at enkelte forhører seg på disse sidene her om de *kan få lov, er det greit, kan jeg, burde jeg, når burde jeg bruke osv*

Men at enkelte damer/kvinner/kjærringer/jenter er så kjørt fast i kvinnerollen at de faen ikke klarer å bruke drill, vater og en del andre verktøy som faktisk skulle vært en selvfølge å håndtere.

Er det virkelig fortsatt slik i enkelte hjem at *ho mor* gjør morsting og *far* gjør farsting......?

Skremmende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er noe bedre her..... hvor ho mor gjør alt!

Skrevet

Neeeei, det faller jo begge veier. Men at verden stopper opp for enkelte fordi de ikke klarer enkelte små ting, da burde man kanskje ta seg et kurs eller to, både far og ho mor=)

Skrevet

Ingenting sjokkerer meg lenger etter 3 måneder her inne

Skrevet

Ja, jeg har hørt en del "fruer" som er irritert på herren i huset, fordi slike ting ikke blir gjort. Da har jeg sagt til dem at de kan gjøre det selv, så blir det gjort;) Da blir det vridninger og mumling om at "jammen, når jeg har en mann så vil jeg bruke han til det han skal bli brukt til".

Her i huset er jeg både mann og dame, og gjør alt like selvfølgelig. Har stikksag, sirkelsag, drill, hammer, fil ..... you name it, I've got it;) Og jeg bruker alt sammen, heeeelt alene;)

Sånn er det å være alenemor. Skal det bli gjort så må jeg gjøre det selv. Gidder ikke å vente på "hjelp"... haha... da tar det jo åresvis før ting skjer;)

Skrevet

Klart ludderet, noen ønsker å være pusekatter i tillegg til å lære og bidra, andre tror de lever på fargen på håret sitt=)

Tenker nok den sexstolen under her hadde vært noe for deg, med tanke på at far i huset ditt gjør alt, da får du tilfredstillelse sammtidig=)........Mulig du trenger hjelp av din mann da å putte i noen batterier eller noe=)

Skrevet

Her har jeg kontroll på både drill, vater, maquitamaskin, hvordan sparkle, bruke gjærdesag osv. Og min kjære kan lage seg mat og vaske hus og klær og legge barn. Jeg tror jeg er fornøyd :P

Skrevet

Da skal det visst ikke mye til for å sjokkere deg. Trodde at en med din fartstid på DIB hadde sett det meste.

Skrevet

Hvor i alle dager er denne sexstolen dere prater om? *hehe*

Skrevet

Når jeg har blitt innleid for at slike som deg holder koken på tider her så vil jeg si at jeg er heller sjokkert over enkelte som har overordnet tilsyn med hvem som logger inn og ut=)men du gjør nok ikke så bra arbeid skjønner jeg da=)

Skrevet

Trenger ikke ark og penn for å klikke på profilen og se at du har vært medlem her i en årrekke, om du bruker dette foraet hver dag er det vel bare du som vet.

Skrevet

Jeg må desverre innrømme at jeg ikke er noe særlig flink med "mannfolk-arbeid"..:-( Jeg har aldri vært intressert. Men nå har det skjedd noe med meg. Jeg skrudde opp noen hyller for noen dager siden og det var gøy!!! merker at det er en stor forandring i anmarsj. Jeg skal heretter ikke være avhengig av mannfolk... Så det så;-)

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg bruke dem hvis jeg vil, men jeg gidder ikke. Og hvorfor skal man ikke ha forskjellige ansvarsområder i en samarbeidende familie? Her gjør vi det vi er flinkest til og liker best å gjøre. Så det så:)

Skrevet

Jeg kan fikse dassen, vasken, vaskemaskina, male,snekre, flislegge, tapetsere, isolere, legge tepper, gulvbelegg, bruke drill, hammer, sag, verktøy (har min egen verktøyskasse), føde barn, vaske gulv, strikke,.sy, brodere om jeg vil, lappe, legge opp, legge ned, klippe gress, hår, lime, lakke, fotografere, redigere,snekre OG sjonglere to egg!

Ikke samtidlig,da ;o)

Skrevet

poenget mitt var vel at:

Hvorfor skal jeg gjøre alt det der, når jeg kan få mannen min til å gjøre det isteden? Sånne "manneting", som jeg kan, men som jeg synes er best om han tar seg av.

Gjør han det ikke etter å ha masa 2 ganger, gjør jeg det selv.

Skrevet

Ligger på en link under her

Skrevet

En ting er å være to, men når en ikke er tilgjengelig så burde ikke verden stoppe opp alikevel. Men flyr vel ikke hånd i hånd hele dagen som en familie?

Hvem damer her kan skifte dekk?

Bytte olje`

Nødvendige ting som gjerne oppstår på stående fot alene?

Skrevet

Min erfaring er at nød lærer naken dame og spinne. Les, å skifte dekk og eller finne et verksted som kan gjøre det for henne. Men at nød ikke lærer en mann annet enn å finne en dame til å gjøre det for han.

Hilsen en som kan bytte dekk, skifte olje, klippe plenen- men som har noen til å gjøre alt det for meg. Samt at jeg har ei som vasker hus og rydder. Det eneste jeg gjør er å sette på mikron. PLING. nå er middagen ferdig. Kom Lysander! Det er mat. -

Skrevet

Jeg synes du er så respektløs. Du snakker så nedlatene om andre som ikke mestrer det samme som deg. En ting er å spørre om man fremdeles lever i roller i hjemmet, men å si at "enkelte kjærringer er så kjørt fast i kvinnerollen at de faen ikke klarer å bruke drill" er litt drøyt..

Fordet om du kan en ting, er det ikke selvfølge at alle andre kan det samme, og det er demed ikke sagt at de er dumme og du er smart!

Skrevet

Nei, i min familie gjør kvinner alt mulig selv.

Jeg og min søster har i vår/sommer satt opp flettverksgjerde, bygget terrasse og levegg uten hjelp fra menn.

Gøy å lære nye ting... var ikke så vanskelig å sette opp flettverksgjerde, men noe skitten ble man jo da man støpte stolpene fast.

Terrassen på 27 kvadrat kom opp den også, etter en del banning over de forbaska stolpeskoene som var trange og måtte hamres på plass. Men når bjelkene var på plass, gikk selve plankebordeneganske fort. Leveggen fremkalte igjen vårt finnmarksblod og det ble litt banning der og gitt, men opp kom de. :)

Neglene gikk til helvete, men de vokser da ut igjen. *ler*

Skrevet

Jøss, pms i dag eller?

At jeg kan bli sjokkert over enkelte mennesker som lar verden stoppe opp fordi en hammer ikke ser ut som en tåteflaske vil ikke si at jeg ser ned på mennesker=)

At du føler deg støtt av ordet kjærring kan du ta på din egen nakke, for jeg skrev.... ettersom jeg husker flere alternativer, så stå på=)

Skrevet

haaaaaaa.... det verste jeg har hørt noensinne!!!! Kvinnfolk egner seg nok dessverre lite til typisk mannfolkarbeid:-) Greit med lett forefallende arbeid som støvtørking, vasking og støvsuging etc..... men den høneklikken her inne som må ha en bruksanvisning og eksperthjelp for å se forskjellen på libero og pampers har jeg virkelig lite tro på:-)

Skrevet

Selv syntes jeg det er toppers å sitte på toppen å styre skuta haha=)

Skrevet

Jeg kan, men ser ikke poenget i å fortsette å bevise for meg selv og omverdenen at jeg gjør det.

Ellers lurer jeg litt på hvor du beveger deg, siden du støtt og stadig har slike underlige mennesker du refererer til.

Jeg kjenner ingen kvinner som lar verden stoppe opp fordi en hammer ikke ser ut som en tåteflaske(!). Snarere tvert imot.

Skrevet

Først kama, sist jeg sjekket så var dette en debattside, ikke kun *reel info side, slik er det!!*....Altså, kall det provosering eller tråkk noen på tærne........

At jeg legger ut en tråd om å være handlingslammet trenger ikke det bety mennesker rundt meg jeg refererer til, tvert i mot, jeg har ører, syn og jeg kan lese. Mer trengs ikke for å forstå at det finnes en del mennesker som lar verden stoppe opp av enkelte ting.

De menneskene jeg kjenner drar jeg aldri inn i tråder på dette forumet hehe, men ta en titt på enkelte tråder så får man en pekepinn på verden rundt om, det og latterkule=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...