Arb.ledig husmor Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Vi gifter oss om ikke alt for lenge, og skal gi hver gjest 2 bonger... Er det noen mulighet å gjøre hver bong "privat" så de ikke kan gis til andre? Spør fordi vi vil ha minst mulig alkohol i bryllupet, og vet ikke om alle respekterer dette like fullt...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 hmm.. skal du kontrollere hva hver enkelte drikker ved bordet også da? mange som kjører som ber om vin og feks gir det til sidemannen! hehe. la nå folk få gi bort bongene sine om de vil, eller ha alkoholfritt bryllup..
blåbæret Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Enig med (S)TinkerBelle <3, da kan dere jo heller ha alkoholfritt bryllup og slippe det problemet. (Jeg var i bryllup med bonger og der var alkoholfritt gratis så alle de som ikke ønsket å bruke sine bonger til alkohol la dem i en bolle sånn at andre kunne ta dem.)
Minnie Mom Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Skal det være mulig å kjøpe drikke når man har brukt opp bongene eller er det maks to drinker/øl/vin på hver? Hvis man kan kjøpe drikke selv kan dere allikevel ikke kontrollere hva folk drikker. Synes egentlig hele opplegget virker litt rart, aldri hørt om drikkebonger i bryllup. Synes det burde være fri drikke evt alkoholfritt. Sorry, men du spurte... )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 puh, tenkte at jeg var slem nu.. det får være grenser for å bli bridezilla da. jeg har forståelse for at man kanskje har alkoholikere i familien og vil begrense skandalene, men da synes jeg heller det får være alkoholfritt. om det ikke er det som er problemet så synes jeg det er ufattelig gnient med 2 bonger, og om det heller ikke er mulig å kjøpe alkohol etter at bongene er brukt opp så skjønner jeg ingen ting.
Minnie Mom Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 (S)TinkerBelle <3 Akkurat samme som jeg tenkte, men turte bare ikke å si det rett ut... ) HI: håper ikke du blir såret og skjønner hvis dere har alkoholikere eller andre som ikke klarer å begrense alkoholkonsumet i familien. Men står allikevel for det jeg mener. Hva med å ta en prat med de som evt har problemer med å begrense alkoholinntaket og forklare at dere ikke vil ha "fyllefest". Vet ikke om det er så lett, men...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Vi skal ha fri bar, og jeg forventer og regner med at gjestene skjønner dette er et bryllup og ikke en fyllefest...
Arb.ledig husmor Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2008 Er litt mye alkoholisme i familien ja... Det blir alko til velkomst, forrett og middag, og til kaffi og 2 bonger utover dette... Kor d blir en eventuell bar, vet vi ikke enda, men tror den blir i etasjen under selskapet...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Du kan jo skrive navn på bongene??
Minnie Mom Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Hvis øvrig familie og venner vet om dette, skjønner de kanskje at de ikke bør gi bongene sine til de det gjelder. Uansett er det sikkert ikke veldig mange som ikke bruker bongene sine, og de som opplagt ikke skal bruke de pga graviditet og bilkjøring kan dere jo prate med på forhånd..? Vet ikke jeg, bare noen forslag. Forøvrig rekker de som vil å drikke ganske mye under middagen (man rekker fint å bli full hvis middagen tar 3-4 timer) hvis det er fritt påfyll da, men det har dere kanskje en plan for... Ønsker dere lykke til.. )
Arb.ledig husmor Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. juli 2008 Har vel ingen begrensning for velkomst, men man orke jo aldri drikke mye på det... Har sagt 1 glass til forrett og 2 glass til hovedrett av vin, ellers blir det vel noe av det samme med øl. Til kaffi er det cognac og baileys... 1 er gravid, 1 amme, og 1 tror eg ikkje drikke...
Mammaen til Isak Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Skjønner ikke helt den greia her jeg,syns det hørtes noe spesielt ut. Har selv vært borti bonger, og det er helt greit for meg, men å bare gi to til hver..syns jeg var gnient! Aldri vært i bryllup som har vært fyllefest..i allefall ikke mens brudeparet var tilstedet! Vært i mange bryllup, både som gjest og servitør
jentebanden Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 Jeg syns absolutt ikke det er gnient å gi to bonger til hver, det er helt vanlig her. Det er fri drikke frem til kaffen er ferdig, da er klokken kanskje 23. To drikker til etter det, da begynner de fleste å bli fornøyd. Jeg tror ikke du klarer å gjennomføre "personlige bonger". Du kan godt merke de med navn, men ser for meg det blir litt vanskelig å kontrollere at det er riktig person som bruker den. Da må de i såfall vise leg., det blir vel litt merkelig. Og uansett er det jo bare for riktig person å hente drikken, for så å gi glasset til noen andre. Hvis det er bare 3 personer det er snakk om, er det uansett ikke så mye å styre med, vel? Og om dere har bar, tror jeg nok de som vil drikke drikker uansett, uavhengig av om de får tak i en ekstra bong.
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 15. juli 2008 Vi har også dårlig råd, og alkohol e veldig dyrt, iallfall på hotell! Hadde vi hatt et grendahus eller lignende så hadde saken vært en hel annen! Og så synes vi det holde i lange baner når folk får 1 glass til velkomst, kanskje 2, 1 til forrett, og 2 til middag, og så cognac eller baileys til kaffi og kake.., det er 5-6 glass det før festen... Vi har til og m vært utenfor å få en full barnevakt før barnet skal passes, derfor vi er skeptiske... Lokalet vi skal være i ligger i hotellets 2 etasje, der e d ingen bar... Så folk må ned, eller bestille vel hos en servitør som e der vi e...
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2008 Ja, jeg vet at det kommer til å bli vanskelig med navn, vi får heller bare si ting t de det gjelder og håpe at de forstår oss...
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 vil bare legge til at er det alkoholikere i familien eller de som trenger litt innabords for å vise seg blant folk så har de medbrakt i 99 % av tilfellene vil jeg tro. en skarp en på innerlommen liksom.....så de som vil drikke blir fulle uansett!! lykke til med bryllupet:) Jeg vil også gifte meg....hehehe....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juli 2008 #19 Skrevet 15. juli 2008 Vi hadde velkomstdrikk og glass til maten omtrent som du beskriver + åpen bar (svigers som spanderte). Likevel merket ikke vi noen som ble "overstadige" og prisen på drikken var under prisen på maten helt til slutt til tross for at servitørene var vel ivrige på påfyllet til maten (fylte stadig på nesten fulle glass + fylte på samtlige glass når vi hadde pauser). Jeg syns ikke 2 bonger er for lite, det er tross alt et "dannet" bryllup og ikke utdrikningslag, men jeg ser nok også trøbbelet med å styre drikkingen. Som de fleste sier; de som VIL bli fulle blir det, men det går jo an å legge inn en diskret anmodning i takkformaten talen eller liknende om at folk ikke skal drikke seg snydens hvis man ikke syns det er noe stad ) Lykke til - det er en STOR dag!!
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. juli 2008 Vi vet at det er ingen som har på innerlommen, men de det er snakk om så holder det å lukte på korken før de blir beruset...og blir en helt en annen person! Selv om denne personen før har lovt å ikke drikke, så klarte personen å komme ravende full på besøk til oss, drakk på toget fra Oslo til Kr.sand...
Shining Skrevet 15. juli 2008 #21 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har også erfaring med alkoholisme i familien, men det kunne ikke falle meg inn å straffe resten av gjestene på grunn av dette. Med kun to glass til middagen håper jeg ikke dere skal sitte så veldig lenge til bords.
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 15. juli 2008 Er svigerfamilien min som e problemet, og det synes både sambo og jeg er dumt at de evnt. skal ødelegge... Svigermor sier at ho ikke vil drikke, men den har vi hørt før... Men om det skjer at ho drikke mer enn sagt, så får det konsekvenser også, ved at vi kaste ho opp på rommet sitt... Så vi har planer klare da...
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. juli 2008 #23 Skrevet 15. juli 2008 sånne er håpløse og "ødelegger" så mye for de som skal gifte seg. blir så mye styr og planlegging før bryllupet kun pga. 1 person!! men viss denne personen ikke klarer å styrer seg selv om dere sier i fra klart å tydelig, syns jeg dere skal vurdere om det er "nødvendig" å ha denne gjesten i bryllupet. viss dere mener at hans/hennes oppførsel ødelegger for dere!!
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #24 Skrevet 15. juli 2008 2 glass til middag er helt vanlig... Dessuten får de tilbud om brus da utenom... Middagen er jo over når man er ferdig å spise... Får ett glass til forrett også, som mest sannsynlig blir av samme vin...
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #25 Skrevet 15. juli 2008 Ja, det er nødvendig å ha denne personen i bryllupet, det er nemlig svigermoren min... Men vi har bestemt oss for at ho får gå på rommet sitt om ho ikke klarer å la være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå