Gjest Lenchen jente98 og jente08 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 babyen min er pupp-o-man. Hun vil ikke ha noe annet enn pupp. Flaske og smokk er uaktuelt. Jeg gir henne flaske både morgen og kveld, men hun bare leker med den og tygger på tuten og gidder ikke å suge. Hun er 5 mnd. Det begynner å bli et problem, siden jeg sjelden kan gå fra henne over lengre perioder, for da blir hun helt hysterisk når sulten kommer. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at jeg er i ferd med å bli hennes "smokk". Hun smokker på meg for å få sove på kvelden, og våkner hun så er det kun puppen som roer henne. Hun sovner nesten med en gang hun får den i munnen. Det er jo veldig kos da, men det begynner å gå litt over stokk og stein når hun ikke kan sove uten. Jeg blir litt fastlåst kan man si. Noen som opplever det samme og som har noen gode tips?
twoboys & a girl Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Min er 6 mnd å har kun tatt pupp siden han ble født. Var smukken hans frem til han var 5 mnd. Ammet i tide og utide, trøst, søvn.... Har ikke kunnet gått i andre enden av stuen engang før han snur seg etter meg og gråter. Hs anbefalte meg å nattavvenne han, for alles skyld. Han var over 7 kg og hadde to tenner. Så tok da i bruk en litt mildere gråteverson, gikk litt oppog ned. Men merker nå at det er litt lettere å legge han, og far kan ta mere del i det. Legger han våken kl 2000 går ikke så veldig lang tid før han sover, må noen ganger inn å legge han riktig. Når han våkner på natten så tar jeg han over i sengen å roer han, må ha klær på meg slik at puppen ikke er tilgjengelig. I begynnelsen så hylgråt han og rev i klærne, nå sliter han litt i de tar litt vann fra tutkopp. Så legger jeg han i egen seng så sover han til rundt 0500. Har å innført grøt, fruktmos, litt brød ol. Har tatt tid da han ikke har vært så veldig begeistret for det. Jeg har fått litt mere overskudd av å latt han finne søvnen selv, og han har sovet lengre.
Nætte;mortil2 Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Førstemann tok ikke smokk og var ikke glad i flaske, men fikk da tips om vanlig kopp.. Det var veldig greit og funka kjempeknall for pappaen. Kan jo virke som det trengs litt avvenning ja, er tungt å ikke kunne dra noe sted og at det kun er mamma som gjelder. Men så lenge babyen er over 4 mnd så er det jo en del annen mat som kan introduseres, gjerne av pappaen siden det er lettere for noen små å godta ny mat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå