Renate D Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Nå spiser min lille prins på strax 6 mnd to grøtmåltid pr dag ( morgen og kveld) og ellers mm og mme.. men synes han er veldig småspist på dagtid.. (kan spise en gang om natta, men ikke alltid.. sover fra 18.30-19.00 til 04.30-05.30) blir jo litt bekymra i mammahjerte.. særlig siden han har hatt lite vektøkning den siste mnd.. men hs sa dette ville gå seg til.. hmmm.. noen tips til hva je evt kan gjøre? flere grøtmåltid? middag? og dere som gir fruktmos, gir dere en hel slik"kopp"?
Line-80 Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Vet ikke hva du skal gjøre for å få han til å spise mer, kan bare svare på de andre spm dine. Min sønn er 6 mnd om et par dager. Når jeg gir fruktmos, gir jeg han helt til han ikke vil ha mer og mister interessen. Nå spiser han nesten et helt beger. Når jeg gir fruktmos fra de glassene, spiser han ca 1/2 glass. Jeg har ikke begynt med morgengrøt enda, kun kveldsgrøt, men har i tillegg gitt middagsglass i 2-3 uker, av den sorten som er for 4 mnd+.
Renate D Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 takk for svar.. har vært så usikker i forhold til di fruktmosbegerne.. for han liker di jo kjempegodt! når på dagen gir d han d?
Line-80 Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg pleier å gi det som dessert etter grøten, men HS sa at man godt kan gi de som mellommåltid om man vil. Men foreløpig har jeg foretrukket å amme ellers på dagen, for å opprettholde melkeproduksjonen. Og så gir jeg noen skjeer sviskemos når han har hard avføring. Fikk veldig hard avføring etter at jeg begynte med de middagsglassene! Sviskemosen gir jeg gjerne utenom de vanlige måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå