Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage-kan vi gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Jenta vår har fått plass i barnehage fra 20. aug. Hun vil da være ca 10mnd. Nå ser det ut som jeg ikke skal tilbake i jobb før november(jobbskifte). Vil ikke si ifra meg plassen, fordi det er svært vanskelig å få plass her, og det er jo bare noen mnd før jeg trenger den. Kan jeg velge å betale for plassen, men ikke benytte meg av den? Vi kan jo være der litt innimellom, men trenger ikke full-tid hver dag siden jeg likevel går hjemme. Er det lov?

Fortsetter under...

Annonse

Som det sies så varierer det fra kommune til kommune. Hør med kommunen, og hvis dere må ta i bruk plassen så la barnet være der 2-3 korte dager i uka, en laaang tilvenning. Kanskje uansett en fin måte å gjøre det på.. :o)

Snakk med styreren i barnehagen. I vår barnehage ble vi rådet til å søke om plass fra august, men de vil helst at vi skal vente så lenge som mulig med å bruke plassen, siden de vil at barnet skal være så nære ett år som mulig (begynnelsen av november, antagelig). Vi må selvsagt betale, men vi synes det er helt greit. Da vet vi at vi har plass, og vi kan bruke lang tid på innkjøringen.

• 2 måneder senere...

Hør med barnehagen hva slags linjer de har.

Veit at noen betaler og kanskje er der 50% feks. mens andre betaler og ikke bruker plassen,men kommunen har ikke råd til å stå med ledig plass slik at den lånes ut til en annen som har brukt for den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...