Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har begynt og få helt forferdelig såre og vonde brystvorter, så tenkte jeg skulle avlaste de litt og pumpe meg noen dager. Hvor mye er det normalt og pumpe ut til ett måltid til en baby som er 1 mnd??? Noen som kan svare meg på dette?? Og tror dere det hjelper og pumpe meg noen dager, eller blir det ikke bedre av det?? Vil gjerne gi babyen min MM så lenge som mulig...
mammatil4gull Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 jeg pumpet i 2004 pga sår og synes det hjalp ... ikke uvanlig å få ut mellom 50 og 100 ml ...på en side
lille sprelle Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Vi pumper, ammer og flasker.... Pump til det er "tomt", masser puppen mens du pumper slik at "alt" kommer ut for å unngå tette melkeganger. Babyen min "sier" i fra når hun er mett. Da "spytter" hun ut flaska. Bruk brystvortesalve
rosami Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har en baby på 1 mnd, og når jeg pumper til det blir tomt, kommer det ca. 50 ml på hvert bryst...altså 1 dl tilsammen. Regner med at jeg får ut omtrent like mye som han suger selv. Dette varierer vel litt fra person til person... Har mamma'en veldig næringsrik og fet melk, trenger kanskje babyen mindre, og omvendt hvis melka er lite fet og næringsrik. Noen babyer er glupske, andre ikke... Pump til det blir tomt, og så har du antagelig fått den mengden babyen bruker å suge selv... Du vil nok merke det hvis han ikke blir fornøyd
rosami Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 P.s. Lanolin salve som du får kjøpt på apoteket hjelper veldig mot såre brystvorter... Den er helt naturlig, og det er ikke farlig for babyen å få i seg.. Smør på etter hver gang du har ammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå