Mamma til en engel<3 Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Liker emily best! enkelt, søtt og veldig fint!
sonne Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Likte faktisk Emmalin ganske godt jeg. Emily er også greit. Emmeli så litt rart ut synes jeg.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Når det gjelder uttalen på Emmeli og Emily, hvor stor forskjell blir det når dere sier det? Og hvilken liker dere best? Jeg syns ikke det er så veldig stor forskjell. Kommer kanskje ann på dialekten?
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Emmalin er veldig fint på amerikansk/engelsk, men på norsk blir det veldig tungt. Emma-lin. Man mister den flyten de har i nevnte land. Blir nesten slitsomt å uttale, missforstå meg rett Jeg liker ikke Emily, synes det er litt harry. Kan være jeg bare er vant til Emilie, da, synes Emily er litt utenlandsk. Forskjellen i mine ører er: Emmeli: EmmE-LI Emily : EMI-LI(evt EMI-LY) (+ at man ofte uttaler navnet som de gjør i England osv, med litt bredere L osv) Ville valgt Emmeli - likevel er det noe som skurrer. Hva med Emélie? Uttales Emmeli - og synes skrivemåten er langt penere.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Forresten blir uttalen litt annerledes på Emélie, med tonefall som stiger i steden for at det går ned. Vanskelig å forklare, men.. Hehe..
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Takk for svar Hmm.. Emèlie ble litt for innviklet for meg, hehe Liker "rett-fram-navn" som uttales som de skrives. Men er enig med deg, skrivemåten ER penere. Egentlig står det mest mellom Emily og Emmeli. Emmalin kom jeg over nå nettopp, men etter å ha sagt det høyt for meg selv noen ganger liker jeg det egentlig ikke såååå godt. "Problemet" med Emily for vår del er uttalen. Syns det er litt vanskelig å si EMI-LY, som det skrives. Det kommer ut som EMME-LY / EMME-LI. Kanskje kommer det av dialekten... Vi liker egentlig skrivemåten "Emily" best, men det blir jo dumt å bruke det når vi uttaler det mer som Emmeli? Funker Emmely foresten? Uff...ble langt dette...
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Ja, altså om jeg ser navnet Emily, så tenker jeg automatisk at nå-skal-jeg-uttale-navnet-sånn-de-gjør-i-engelsktalende-land og da blir det jo en litt annen swung over navnet med en gang :-) Tror ikke jeg ville hatt dobbel M - synes det ser merkelig ut. Emely synes jeg er en veldig pen måte å skrive det på - og da unngår man det "dilemmaet" jeg har. Da høres det mer norsk ut også - med EM-E-LY. Evt Emeli, men den måten har jeg aldri sett før. Ville i alle fall ikke hatt to M'er
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Ble engasjert, jeg gitt.. Her er mine "favorittskrivemåter": http://www.dinbaby.com/felles/navneguiden/jentenavn?s=f&n=Emeli http://www.dinbaby.com/felles/navneguiden/jentenavn?s=f&n=Emely
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er bare glad du engasjerer deg, hehe Ang det med dobbel/enkel M: Når jeg ser Emely/Emeli så tenker jeg EEEEEE-MELY(I), med lang E. Ikke EMME-LY(I) som det uttales... (Merkelig egentlig, for det gjør jeg ikke med Emily...det uttaler jeg EMME-LY. Det er sikkert bare jeg som er rar...?!) Herregud så pirkete jeg er...
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror "alle" kommer til å si EMME-LI selv om det skrives Emeli. På samme måte som man sier Emmely selv om navnet er skrevet som Emely. Siden Emily skrives slik - og uttales med dobbel M - ville jeg derfor gått for enten: Emily Emmeli Emely Synes Emmely ser rart ut.. Emmeli fungerer, fordi det ser litt nordisk ut
ma-85 Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Emily er den vanligst skrivemåten, så jeg ville valgt det fremfor Emmeli for å unngå forvirrig. Synes ikke noe om sære skrivemåter for å virke spesiell. Da ville jeg valgt et skjeldnere navn, hvis det er noe uvanlig du er ute etter. Emmalin har jeg ikke hørt før... Er det et navn? Kan kanskje skrive Emma-Linn? Eller hva med Emelina eller Emeline.
Frustrert76 Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 syns Emily var finest av disse.et veldig pent navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå