KoneTilMannenMin Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 er det noen som har ungar som ikke tåler nan? gav precis nestle sin majsgrøten blandat med NAN til gutten min og han reagerte veldigt kraftigt, har gett samma grøten med mm utan problemer... då må det vel vara NAN han ikke tåler?? noen som variit bort i detta? va kan man gøra med det? HS sæger att jeg må bara venta og se...
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Har ikke opplevd dette selv, men jeg ville prøvd et annet merke enn Nan hvis jeg var deg. Da finner du jo fort ut om det er Nan.
anneli84 Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 er mange som reagerer på nan. og må ha spesial nan. den er dyrere. på apoteket. den er for allergikere. kostet vel nesten 200kr for en stor boks.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Den spesial-nan er for melkeallergikere. Det er ikke sikkert at barnet er dét selv om det reagerer på nan. Hva slags reakson fikk barnet? Magevondt, utslett ... Prøv med hipp, collett eller småfolk først. Dersom det blir ille også med disse, bør dere nok forsøke med en type mme for melkeallergikere. Dersom barnet reagerer på alle typer mme (bortsett fra spesial-melk) bør dere kontakte lege/helsestasjon som kan henvise dere til allergilege. Da får man spesial-mme "på resept" (refundert pengene). Jeg vil tro det ordner seg med en av de andre "vanlige" mme-typene. Noen barn reagerer med magevondt eller gulping på enkelte typer mme, mens de tar andre helt fint, så det er bare å prøve seg frem ;-) Lykke til!
KoneTilMannenMin Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2008 hej han blev helt rød i ansiktet og fick vita prickar runt hakan og munnen, fick røda øgon og sutrade masse...og så var han helt sig selv igen 15 min senare han er 5,5 mnd og detta var førsta gangen han fick nan, gav nestle sin havre og hvete grøten og då reagerade han likadant, HS og legen trodde han ikke tålde hvete... men det er nan i den grøten också, så då er det nan han ikke tåler. han fick collett på barsel og det gick ju helt fint, ska køpa hipp og små folk og prøve litt... tusen tack før svar dere flinke mammor!!!
kariuss Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg gikk over til hipp og det ble helt noe annet
blaastrek Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Siden du vet han tåler Collett så kan du vel prøve det?
KoneTilMannenMin Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2008 collett fick han mens vi lå på barsel... nå har vi kommit så langt att han har utvecklat melkallergi ....
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 jenta mi reagerte på NAN, fikk utslett i hele ansiktet å halsen.. gikk over til hipp og collett i stede..
KoneTilMannenMin Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2008 blev hon helt rød i ansikt og hals og fick massa prickar???? men det var ikke melkallergi??? kanske jag ska prøve hipp da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå