Gå til innhold

Klarer ikke å bestemme meg. City cross VS Edge Duo Combi. HJELP? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står mellom Emmaljunga City Cross eller Edge Duo Combi, å jeg klarer ikke bestemme meg!

Det begynne og haste nå hvis jeg vil ha vogna i hus til babyen kommer.

De viktigste forskjellene er jo at vekten på city cross'n er mye lavere enn på edge'n. (Men vet ikke hvordan city cross'n blir med bag??)

Det er ikke vendbart håndtak på city cross'n, det er det på edge'n.

Ikke teleskophåndtak på city cross, ikke lufthjul og ikke vuggefunksjon.

Men den største forskjellen er kanskje vekten.

Jeg bor langt mor nord og får vinterbaby så en stabil, lun vogn er viktig.

Men samtidig er det mye bakker her, så en lett vogn hadde vell vært en fordel?

Vi kommer til å kjøpe Izi Travel i tillegg, slik at ved korte handleturer osv kan vi bare klikke izi sleep-sete på der.

Jeg får ikke sett og prøvd vognene på ordnentlig før jeg bestiller, det er ingen som fører emmaljunga rundt her jeg bor.

Så det blir bare tungvindt og dyrt og først måtte kjøre langt for å prøve vognene + bestille å deretter kjøre å hente den...

Uff, kan noen bare velge for meg?? Hehe :)

Skrevet

Edge Duo Combi er veldig lun og god, samtidig som den er lett å kjøre opp bakker. Anbefaler den sterkt!!! Fodel å kunne snu håntaket hvis det blåser, kommer sterk sol etc.. Som sagt; anbefales!!

Skrevet

city cross veier 11kg uansett. hvorfor må du ha luftdekk?

hva er egentlig vuggefunksjon?

Skrevet

Hehe, jeg vet ikke hva vuggefuksjon er...sikkert at vognen vugger lettere? Luftdekk hører jeg "alle" sier er så bra, men vet ikke hvorfor.

Førstegangs ja... :)

Hvis jeg ikke husker helt feil veier vell egde'n neste dobbelt så mye som city cross med bag? Ganske mye..

Men hvis den allikevel er lett å trille, gjør jo ikke det noe :)

Skrevet

Er det ikke tungvindt å snu baggen istede for håndaket?

Jeg tenker f.eks hvis ungen sover å du vil snu pga sol eller vind?

Kommer også til å gå endel på grus og i marka.

Så city cross'n er bedre da?

Vanskelig dette her....

Skrevet

ja,vet. peees. sittet på nettet i flere timer om dagen og saumfart nettet for vogner.. vært mye innom simo kombi, men jeg orker ikke sånne tunge vogner. å bugaboo har jeg tenkt på, men den har sånne pittesmå hjul foran så da var den ute av bildet..

city crossen velger jeg fordi jeg kan bruke den overalt. å jeg trenger ikke dø på meg når jeg skal gå i oppoverbakker med grus. for selvom edgen er lett og trille så er den tung.. der vinner tyngdekraften uansett hehe.. kan jo ha en parasoll da.. for er det det eneste problemet med vogna så bruker jeg gjerne som litt latterlig parasoll hehe..

var du inne på hjemmesiden til emmaljunga?

Skrevet

Er vell inne på hjemmesiden stort sett hver dag!! Hehe :)

Når jeg endelig greier og bestemme meg for vogn kommer jo neste problem: hvilken farge??

Syns det er så vanskelig siden jeg ikke får sett vognen og prøvekjørt dem..., menmen....nå heller jeg mest mot city cross.

Hvilken bag skal du bruke i begynnelsen? Citybag eller hardbag? Skal du kjøpe mykbag?

Skrevet

æ au hehehe :) tenkte på city bag, men der er jeg litt grønn altså.. virker lunere siden den er så høy på kantene. men jeg må nok høre litt på butikken om hva som er lurest..

har egentlig veeeldig lyst på den kremfarga, men tviler på det blir den gitt..

er jo veldig upraktisk.. så blir nok den sorte.. syns det ser fort billig ut med for mange farger.. pluss at jeg føler ikke mini får roen med masse sterke farger rundt seg når den skal ha en lur..

Skrevet

hei:)

jeg stod også mellom edge og city cross. hehe, skal ikke være lett... jeg tror jeg har bestemt meg for city cross med city bag jeg, synes det er greiest siden den er såpass mye lettere. hadde en simo med første mann og den synes jeg ble stor og tung da jeg skulle gå over til sports delen, så da kjøpte jeg ny sportsvogn. denne gangen har jeg bestemt meg for å kjøpe en vogn til å bruke hele tiden, og da tror jeg at crossen er bedre, siden den i utgangspunktet er en sportsvogn, og er veldig lett. en annen ting jeg synes er greit med den er at du kan ha en farge på city bagen og en annen på sportsdelen, så blir det jo som å få en ny vogn:)

Skrevet

gleder meg sykt til å kjøpe vogn nå.. jeg føler meg så fornøyd :D åssen farge skal du ha? tror det blir sort på meg

Skrevet

Kan man bruke izi sleep på emmaljunga vognene?

Skrevet

hum. det vet jeg ikke.. har du noe link på izi sleep?

Skrevet

hentet min emmaljunga edge duo combi i kiruna i dag, sparte rundt 2000 kr på dette :) den er nyydelig, vuggefunksjonen er jo genial ( om barnet sover å du vil ha han / henne inn er det jo bare å la de ligge i baggen å vugge :) dette med handtakene virker også praktisk, tror jeg kommer til å bli superfornøyd, mye snø, slaps å bakker her også :)

lykke til

Skrevet

Vi skal ha Edge Duo Combi - den er bare genial:)

Vuggefunksjonen er at man kan ha bagen på gulvet og vugge den (kan nesten brukes som en liten reiseseng i starten).

Skrevet

aha. så smart :) har dere stor bil da? den tar visst ganske stor plass..

Skrevet

Jeg tror ikke izi sleep funker på emmaljunga nei. Vi skal kjøpe izi travel, bruke den til å klikke bilstolen på i begynnelsen og som trille etterpå.

Her er link til siden:

http://www.hts.no/norsk/

Skrevet

Vi har en BMW 3-serie Touring - det gikk greit bak i der; både understell og bag i bagasjen:)

Skrevet

Vi vurderte å kjøpe izi sleep, men slo det fra oss etter at noen venner av oss kjøpte det. Det veier 14 kg!! Med baby og teppe etc, blir det over 20 kg. Ganske tungt å bære på for meg som ikke er så sterk, venninnen min sliter skikkelig med det.

Nå blir det Cabrio fix i steden.

Skrevet

Vet den er tung, men kommer jo ikke til å gå å bære på den så mye da. Blir jo bare ut i bilen og inn igjen, og bilen og over til vogn-understellet. Får heller få samboern min til å slite med det da, hehe :)

Men siden det er full liggestilling velger vi det. Vi tenker å bruke bilstolen på izi travel-understellet, å det er best for ryggen å ligge helt flatt når vi triller rundt :)

Skrevet

Jeg hadde samme dilemma som deg; enten edgen eller crossen..

I dag har jeg bestilt City Cross i farge pink check.. (4 ultralyder har vist jente -så nå håper jeg det stemmer!! ;))

Synes den er såå fin :) Hadde egentlig lyst på en 2007 modell i fargen soft pink, men de er jo umulige å få tak i..

Så nå blir det helt ny vogn på nr 4!

Jo alså; jeg har "prøvekjørt" edgen og city cross på rudo butikken..

Og hjelpe meg; edgen er myyyye tyngre! Men hjelpes for en flott vogn!

Den er bare helt nydelig å se på og sikkert helt super kvalitetsmessig, men jeg syntes det ble for tung. Så da jeg prøvde City Cross og kjente den enorme forskjellen -samtidig som jeg følte at CC`n også var av veldig god kvalitet -så bestemte jeg meg for den.

Bor på et sted med mange bratte bakker- og trenger derfor noe lett å kjøre med.

Lykke til med valget ditt!

-Håper bare jeg blir fornøyd med mitt!!

Skrevet

men har du valt city bagen til da? for jeg tror jeg vil ha den selvom det ikke er håndtak på.. får jo vinterbarn så jeg vil jo ha noe ordentlig lunt noe. som er plass til en litt stor lammeskinnspose

Skrevet

har du sett det utrolig søte bilsete som kan festes på vogna??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...