Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Del Skrevet 14. juli 2008 JM forklarte meg alt, men jeg ble svimmel og besvimte idèt hun kom til den delen. Så jeg fikk jo ikke med meg noenting...hehehe...I ettertid forklarte samboer meg at hun hadde sagt at jeg får bare se babyen, før han og JM går i et annet rom og tørker, måler og diverse andre ting mens jeg blir rullet opp på observasjons post, og der kan jeg ligge noen timer før jeg får se nurket??? Men da må BF komme ned på observasjons posten med babyen og jeg får hilse på de der, når alt har stabilisert seg, som kunne ta maaaange timer, tilogmed en dag eller to??? Er det slik der er??? Får jeg ikke se sønnen min før kanskje en dag etter han har kommet ut? Syntes dette virker merkelig. Noen erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138231316-hva-skjer-etter-kset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yasmina Skrevet 14. juli 2008 #2 Del Skrevet 14. juli 2008 Det mest valige er vel at du faar hilse paa babyen, kose litt med den foer jm,baby og pappa gaar ut. Du blir da sydd sammen ( ca 20 min kanskje ) og trillet inn paa obs. Der maa du vel bli til bedoevelsen begynner aa slippe tak og du kan bevege foetter osv igjen. Men baby og pappa kan komme inn til deg saa fort du er kommet paa OBS. Bare faa noen der til aa ringe foeden og gi beskjed om at du er klar. Jeg har ogsaa faktisk faatt lov aa beholde baby der selv om pappaen er gaatt. Disse opplevelsene hvor det er snakk om doegn osv innebaerer at enten mor eller baby er syk, evt veldig prematur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138231316-hva-skjer-etter-kset/#findComment-138231487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #3 Del Skrevet 15. juli 2008 I mitt tilfelle fikk jeg se babyen akkurat da han var kommet ut av magen. Litt kose-kose, og så gikk de ut for å vaske og stelle ham litt. Etterpå kom de inn igjen med småen og jeg fikk ham på brystet mens de sydde - dette hadde jeg spurt om på forhånd (du kan jo høre med jordmor om det går). Etterpå måtte jeg på postoperativen, lå ikke så lenge før far og barn kom trillende, kanskje en times tid. Jeg fikk absolutt IKKE lov til å ha babyen alene på postoperativ Pappa'n prøvde gå ut på gangen og ringe med mobilen, men da kom de løpende og sa jeg måtte få han inn igjen. Grunnen var at hvis jeg skulle besvime eller få problemer av noe slag ville babyen være uten tilsyn. Ihvertfall, det var ikke snakk om lange perioder uten barn og far. Og den stunden jeg måtte ligge alene på postop var helt grei. Var jo helt utladet etter å være nervøs og rar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138231316-hva-skjer-etter-kset/#findComment-138238351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #4 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg hadde ks på fredag og fikk babyen kjapt inntil kinnet før han, jordmor og pappa gikk på "bakrommet" for å tørke babyen og pakke ham inn. Deretter kom pappa/baby tilbake inn på operasjonssalen (etter ca 5 minutter?) og ble der mens jeg ble sydd. Etter en liten stund måtte de gå ut igjen, men det var fordi babyen ble kald. De forsvant opp på barsel for veiing og måling mens jeg fikk de siste stingene. Deretter ble jeg kjørt til oppvåkninga der jeg i utgangspunktet kunne få pappa/baby til meg med en gang. På grunn av en liten kommunikasjonssvikt trodde de på oppvåkninga at far/barn skulle komme inn til meg når de var ferdige på barsel, mens pappaen sto på barsel og ventet på å bli tilkalt av oppvåkninga. Men pappa kom da til slutt - alene, men med kameraet fullt av bilder av veslegutt Babyen hadde blitt litt for kald på operasjonssalen og måtte ligge en liten stund i kuvøse for å få opp temperaturen, ellers hadde jeg fått ham allerede da. Jeg lå på oppvåkninga maks 1,5 timer, tror ikke det ble så lenge en gang. De ville se at følelsen var på vei tilbake i beina først. Så fort jeg klarte å bøye knærne ble jeg kjørt til barsel. Veslegutt hadde da akkurat fått opp tempen, så jeg fikk ham opp i senga med en gang. Verdens beste følelse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138231316-hva-skjer-etter-kset/#findComment-138247167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebenholts Skrevet 21. juli 2008 #5 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg fikk babyen inntil kinnet med det samme han kom ut av magen, deretter forsvant han og jormor ut for å tørke han og pakke han inn, toppen 5 minutter, etter det lå han på brystkassen/halsgropa mi hele tida mens jeg ble sydd, og han ble værende hos meg hele tida, trilla med meg inn på oppvåkninga og deretter inn på barsel. pappaen var med hele tida. En riktig fin opplevelse! Mulig jeg var spesielt heldig :-) babyen skrek kraftig da han kom ut, og var veldig frisk og sterk, så roa han seg helt inntil meg, og var helt rolig hele tida, så det er mulig det var derfor han fikk være så mye hos meg, jeg hadde fått vite at hvis han skrek mye, måtte pappaen ta han med ut for ikke å forstyrre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138231316-hva-skjer-etter-kset/#findComment-138285269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå