Gå til innhold

Konstant melkespreng...

En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 8 dager og spiser til hun døser av, først av den ene puppen, gjerne et par ganger, så av den andre - samme prosedyre. Jeg merker at brystene tømmes og hun sover godt de neste to-tre timene (litt hyppigere amming og mer uro på kvelden, men det er jo normalt).

Det jeg lurer på er om jeg produserer noe vanvittig med melk? Føler at jeg har konstant melkespreng. Har noen områder øverst oppe på begge brystene, der de flater ut mot brystkassen. Det er ikke klumper, men er fortsatt ømt etter amming, men blir mye verre når sprengen kommer en time/halvannen etterpå... Må alltid melke ut litt på forhånd for at hun skal få tak, men har tydelig nok til at hun ikke trenger dette på skje i tillegg... Noen med tips eller erfaringer? Gir det seg av seg selv, eller burde jeg spørre på helsestasjonen om de har noen tips?

Ammer i tvillingstilling på høyre bryst og har henne foran meg når jeg ammer fra det venstre. Veksler litt mellom disse to ellers også. Klarer absolutt ikke å ligge å amme - da stapper hun nesen langt inn i brystet mitt og får panikk så det måtte vi gi opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er ganske vanlig å ha overfylte bryster med en gang produksjonen kommer i gang. Tilbud og etterspørsel pleier å jevne seg ut etter hvert ;) Dersom problemet vedvarer, ville jeg kontaktet helsestasjonen eller ammehjelpen.

Når det gjelder de ømme områdene, så er det lurt å massere forsiktig under rennende varmt vann (i dusjen feks). Dersom du har vært sprengt er det ofte ømt en tid etterpå.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...