Gå til innhold

I fin form!

Mortiletbittelitenurk

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg var gravid for ca en uke siden. Jeg hadde da tatt en graviditetstest tidligere og fått konstantert at jeg ikke var gravid - trodde jeg... :) Det var antagelig for tidlig. Var egentlig litt irritert for at ikke mensen kom, og leste på nettet om andre jenter som hadde fått uteblitt mens i opptil 70-80 dager etter jevnlig p-pillebruk. Begynte å bli nervøs for at noe var "galt med systemet". Jeg følte meg litt øm i brystene, og hadde liksom hatt "menssmerter" i en uke, og beynte å utforske på nettet om mulige diagnoser for sykdommer osv...

Tok da en graviditetstest til etterhvert, bare sånn for sikkerthets skyld...og den var positiv!

Jeg har vært i overraskende fin form denne uken! Har fortsatt hatt litt "murring" i underlivet, menssmerter-lignende. Har også følt litt noen stikkende smerter i lysken på sidene i underlivet...ut mot hoftekammen.

Ingen kvalme, ingen humørsvingninger...enn så lenge! Hehe...

Fortsetter under...

Det er nok litt tidlig for det meste... Jeg går nå i 8. uke og føler meg egentlig ikke gravid enda. Har hatt flere symptomer som halsbrann, ømme pupper. Puppene er fremdeles veldig vonde og jeg kan nesten ikke gå ned trappen... -Men jeg er ikke trøtt, ikke sliten, ikke kvalm og har heller ikke noen spes følelser i magen annet enn at det murrer litt innimellom hvis jeg anstrenger meg eller går for fort. -Så det kan nok ta litt tid enda før du føler deg gravid... Lykke til fremover! :o)

hei jeg har også ømme ,tunge bryster og halsbrann.Og har hatt det i 2 uker nå. Har tatt 2 tester og var ikke gravid enligt testene ,tok testene med et par dagers mellomrom. Hadde siste mens første dag 26 juni. men er 110 prosent sikke på at jeg er gravid.Men får vel ta test på nytt når jeg venter mens igjen.

Hvis du hadde første dag i siste mens 26.juni, hadde du antagelig eggløsning tidligst 10 juli...det er jo bare en uke siden. Ilfg det jeg erfarte, ville du ikke ha testet positivt før i 7.august. Fortsatt håp med andre ord!!! Egentlig veldig usannsynlig at du tester positivt så tidlig, er det ikke?

Utdrag, mors uke 4:

"Omkring åtte dager etter eggløsningen fester egget seg i livmoren din. Det har da blitt befruktet på veien ned til livmoren. Allerede nå produserer kroppen din graviditetshormonet, HCG, slik at man kan finne det både i blod og urin, men ikke alltid nok til å slå sikkert ut på en graviditets test."

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...