Gå til innhold

Da er vi hjemme igjen... *smiler*

phantomet

Anbefalte innlegg

Etter tre dager på barsel var det ikke et eneste sted i verden som var så forlokkende som sitt eget hjem, sin egen seng og ikke minst familien... Så derfor dro jeg hjem igår.

Nå sover verdens deiligste små gutter i sengen i stuen etter endt dobbelamming, phantom-mannen har tatt de "store" gutta med seg på dagstur til Stavern, slik at phantomet og TT kan slappe av i stille omgivelser og bare nyte tilværelsen...

TT var henholdsvis 2514gr og 3024gr, og absolutt helt perfekte.

Keisersnittet gikk over enhver forventning, og jeg følte meg trygg, ivaretatt og rolig gjennom hele operasjonen. Det var legen min som utførte snittet, og hun var effektiv, rolig og i full komtroll... Hun hadde nok gitt klare rettningslinjer, for jeg fikk både studere hver av guttene litt ekstra og snuse på dem bak forhenget, før de ble tatt ut av operasjonssalen, og phantom-mannen var med guttene sine hele tiden og fikk masse oppmerksomhet og ros for flotte eksemplarer... *ler*

Da jeg var sydd sammen igjen, noe som forøvrig var det mest kjedelige som skjedde den dagen, for det tok jo minst noen minutter....ble jeg trillet ut og inn på overvåkningen. Phantom-mannen og TT var med, og vi var sammen hele tiden mens vi ventet på at følelsen i bena skulle komme tilbake. Jeg fikk en deilig liten bylt opp på brystet, og fikk prøvd meg på ammingen allerede etter kort tid.

Så ble vi trillet ned til barsel, og der ble vi mottat av den fine gjengen. Jeg fikk det eneste enerommet, og vi installerte oss der. Det var tidlig fokus på ammingen, og heldigvis har jeg gjort dette før, for man kan bli litt overveldet av følelsen av å måtte mestre...for min del har dette gått veldig bra, dag en dobbelt ammet jeg uten særlig melk, og allerede dag to klarte jeg å legge begge gutta til samtidig selv, dog med endel styr..

Alt er bra med begge gutta. På legesjekken fikk vi høre at det var særs vitale og fine tvillinger, og at størrelsesforskjellen ikke var noe å bekymre seg for.

Jordmødrene og de andre på barsel gjorde oppholdet hyggelig, men jeg lengtet som sagt hjem likevel.

Legen min kom innom for å se til meg dagen etter, og vi hadde en lang og hyggelig prat.Hun fikk tom tatt seg tid til å snuse litt på tvillingene, og viste ekstra oppmerksomhet til den minste, som faktisk var mye større enn sin egens største tvilling, den gang de ble født... *smiler*

Det er virkelig godt å vite at slike mennesker som henne er der ute og utøver sin profesjon på et fantastisk vis!

Siden jeg klarte å gjøre alt selv allerede dag 2 ble det ikke mye kontakt med omverdenen...og det gikk endel tid med på bare å vent på besøk fra mannen to ganger om dagen og to av mine beste venninner i livet, som kom på besøk den siste dagen på sykehuset...

Nå er en ny æra begynt...Familien på 8 skal finne sine rutiner og sin hverdagsrytme etterhvert... Det er ingen tvil om at det blir hektisk og krevende i starten. Allerede idag, første dag hjemme, merker jeg hvor slitsomt det er med å gjete en aktiv 1,5 åring som bare vil utforske og kose babyene hele tiden.

Det ble vel langt dette...men det hjertet er opptatt av renner tastaturet som kjent over med...

(Om nå bare nesesprayene jeg har fått resept på redder undertegnede fra smertehelv...pga melkestopp så skal jeg ikke klage et sekund...firkantete pupper anbefales ikke!)

Fortsetter under...

*smiler tilbake* Herlig innlegg - høres ut som dette gikk som en drøm!! Må si jeg er nysgjerrig på navnene siden vi snakket om det på et av treffene :) Men det får jeg vel vite før eller senere.

Skjønner det er en del mer stress med noen fra før av - selv nyter jeg å kunne b"bare" ha to nyfødte å konstentrere meg om.

Kos dere og nyyyt tiden!

Herlig at du allerede er hjemme og at alt gikk så flott! Du er helt fenomenal som greide deg på egenhånd så tidlig med ks og alt. Jeg bøyer meg i støvet, spesielt som jeg godt husker at jeg ikke klarte noe som helst på over en uke etter mitt ks med førstemann. ;)

Tror helt klart dere finner rytmen veldig raskt der i phantomhuset, dere virker otrolig flinke! :)

Hør av deg når det passer med besøk, for da kommer jeg med lunsj :)

Skal bli så gøy å se de små turboguttene og la dem hilse på mine to.

Klem fra meg!

Så utrolig artig at alt gikk så bra. Du er jo så flink til å skrive. Jeg blir helt reven med. ;o) Nå begynner det å nærme seg tiden til noen av oss fra lunsj treffene. Så vi går en spennende tid i møte. Vi lever lenge og godt på alle disse gode historiene som blir skrevet ned på denne siden.

Lykke til med amming og stell. Håper vi treffes på lunsjtreff igjen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...