Gå til innhold

Myggmiddel på baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke myggmiddel på baby snart 4mnd gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det skal man ikke. Står på flaska også tror jeg. Men nå har apoteket kommet med en som er spesielt til barn, men hvordan det er vet jeg ikke... Men vanlig myggmiddel tror jeg du skal styre unna

Skrevet

For en stund tilbake, da tulla vår var omtrent 4 måneder spurte jeg om det samme på apoteket. Jeg fikk som svar at man brukte ikke myggmiddel på babyer, men at man kunne bruke Eurax. Jeg stusset litt, for det er jo mot kløe, og jeg ville ha noe som fungerte preventivt mot myggstikk. Da jeg sa det, sa hun at det også ble brukt som det på babyer, men jeg har ikke trengt å bruke det enda, så jeg har ingen egen erfaring med det.

Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt et myggteppe! Funker som bare det og jeg har akkurat vært i knott/myggland!

Jeg la det over dyna når hun sov ute, og brukte det selv når jeg satt ute på kveldene. Fikk ikke et eneste stikk:-)

Teppet heter arnywear: http://www.arnywear.co.uk/

Kjøpte det på byporten i Oslo på den reisebutikken i første etg. :-)

Skrevet

jeg fikk besjed man ikke kune dte på apoteket.. men fikk en jeg kunne spraye på vognen og myggnettingen.. det gjorde jeg å snuppa fikk ikke et eneste stikk å hun er 10 1/2 mnd så hun var også utav den vognen på kvelden, mens jeg derimot jeg fikk:P fikk ogsåm besjed at jeg kunne bruke den kremen nevnt over, men først når hun hadde fått stikket..

Skrevet

Snuppa har fått et par stikk (ikke skjønner vi hvordan), hun reagerer ikke så mye på det og vi smører på aloe vera. Så er det borte i løpet av kort stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...