Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Lillemann har til nå vært kjempeflink på natta. Legges alt mellom 19.30 og 20.30 (spørs når siste duppen ble tatt), og sovner ganske lett av seg selv, stort sett.. Kan ha våkna litt til i 3-tida, men da har det holdt å putte i smokken igjen, så har han sovet til ca 5-6tida. Men, de siste 2-3 dagene er det ikke snakk om at det holder med smokken i 3tida, prøver lenge (eller, kjennes i alle fall sånn ut- der jeg i halvsvime prøver å treffe munnen), og til slutt gir jeg meg- og tar fram puppen. Da nærmest kaster han seg over, og glupsker i seg! Sovner lett igjen, og våken i 6-tida med ny pupperunde.. Har spekulert på om han får nok, men han legger fint på seg- ca 250 g/uka til nå. Har også prøvd å gi litt oftere på kvelden, men de siste dagene vil han ikke ha så ofte. Er det derfor han våkner og er tydelig sulten i 3-tida? Han har jo vist meg at han kan sove helt til klokka 6, så jeg vil ikke venne han på å skal opp igjen midt på natta..Skal jeg bare være streng, og ikke tilby annet enn smokk fram til 5-6tida?? Han har blitt fryktelig nysgjerrig i det siste- og vil følge med på alt! Men jeg skulle tro han fikk dekket det sosiale behovet sitt før han legger seg..
solstråla_mi Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 hmmm.. han er jo bare 3 mnd da.. så synes ikke du skal forlange/forvente att han skal sove natta igjennom.. jenta mi har hele tiden hatt variable soverutiner på natta, sove igjennom eller ikke, dette bestemmer hun helt selv.. er hun sulten og vil ha pupp får hun det.. hun sovner uten problemer igjen etterpå, så nyter bare kosen jeg:)
vårblomst08 -Pelle kom 16/4- Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Dette ligner veldig på gutten min, som er født 16/4 :-) Det hender han også har våkna i 3 tida for litt påfyll, men da er det vel kanskje for at de har slike økedager. Dette er min nr 3, så jeg vet at det alltids vil komme slike netter innimellom. Vi er nok litt bortskjemte med så snille gutter ;-) Du må bare føle deg fram. Enkelte netter slår min gutt seg til ro med smokken, andre netter vil han ha påfyll, eller bare litt kos. Merker også det med nyskjerrigheten, som du snakker om. Hadde glemt at det kom så tidlig ;-)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg forventer jo ikke at han skal sove natta igjennom- hadde bare håpa på at det begynte nå, siden han var så godt i gang;) sånn er det når mora er sovehjerte;) Selvfølgelig får han pupp, men jeg prøver først med smokk for å se om det bare er at smokken har falt ut som gjorde at han våkna, noen ganger er det slik..og så lenge han sovner fort igjen etterpå, er det jo egentlig ikke noe problem, bare lurte på hvorfor han plutselig snudde slik.. Men lurer på om det kan være noen økedøgn på gang, vil plutselig ha mat på tidspunkt han vanligvis ikke har spist på..og han har spist litt dårlig på kvelden enkelte kvelder nå, så han har jo vært sulten når han har våkna..Men det er ikke så enkelt å skjønne der jeg står i halvsvime og prøver å lete etter smokken i senga hans;) hehe.. ser sikkert lur ut der jeg står.. Får håpe at han sover hele natta gjennom snart, selv om det er lettere å være våken om natta nå, hadde det vært deilig å få sovet 7 timer i strekk, i stedet for kanskje 3,4,5...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå