IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Tenkte jeg måtte spørre deg i ny tråd hvordan det går med deg? Ser du var hos Blakstad i dag og hadde en ubehagelig opplevelse.. Blir helt sjokkert over disse gynekologene som flere av dere møter på! Noe så ufølsomt.. Men du? Sjekket hun godt ut i sidene, i eggstokkene, at ikke det hadde satt seg fast noe egg der? Synes det er litt skummelt. Men samtidig hadde du nok fått positiv test om noen av egga skulle ha vandret avsted.. Godt å høre at eggstokkene begynner å bli bra. Kona sine var ikke normale, selv etter å ha fått andre mensen etter avbrutt forsøk. Derfor det tok en ekstra syklus til, før vi kunne starte opp. Har du funnet ut noe mer ang. neste forsøk? Er så spent på når du skal prøve på nytt Uten overstimulering denne gangen, så skal det gå!! Har du forresten hørt med Nordica ang. å få omgjort forsøket til en pakke? Noe som burde være helt unødvendig da det var det du ville ha i utgangspunktet! Håper ellers dere har kommet dere over skuffelsen, og har mot til et nytt forsøk snart Klem fra oss
lillebie på`n igjen Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei:-) ja blakstad er noe for seg selv... var skikkelig lei meg , følte jeg ikke ble tatt på alvor i dag... undersøkelsen var over på 20 sekunder så jeg vet ikke helt hva hun fik med seg på den korte undersøkelsen... har tatt en test i går, bare for sikkerhetsskyld også , som var negativ! jeg vet ikke hva som feiler magen min nå, er skikkelig "oppblåst" på et punkt på høyre side, og gjør skikkelig vondt å sitte /ligge på den siden... gjør vondt bare jeg dytter litt på magen. hun kjente ikke på magen min engang, så jeg er litt bekymret hva dette kan være jeg.. en natt våknet jeg av at det gjorde så vondt at jeg ikke klarte å snu meg, kona måtte rulle meg over på andre siden.. er jo liksom utenfor underlivsomerådet, men må jo ha sammenheng med forsket vil jeg tro... jeg skal på kontroll om 2 uker, så da får jeg se hva a sier om neste forsøk. regner med det blir september /oktober( håper på september da, må bare vente å se hvor lang cyklusen min blir nå, kan ikke la neste forsøk kræsje med bryllupet jeg skal i ) jeg har fått "time" til å snakke med legen på nordica i morgen, veldig spent på å høre hva de sier..... skal oppdatere dere :-) meeen hvordan er det med dere da? har det gått opp for dere at dere skal bli mammaer enda :-)? stor klem fra meg :-*
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Så rart med disse smertene.. Skjønner jo at du er litt nervøs når det blir sånn. Kona hadde jo masse smerter i rugetiden og i de påfølgende ukene, og det er ikke noe gøy når det er sånn "der nede". Man vet jo aldri hva det kan være for noe.. Har nok sammenheng med forsøket, men er sikkert lurt å ikke stole blindt på gynekologen. Må huske å spørre legen på Nordica om smertene også! Vi hadde måsse spørsmål til klinikken underveis, pga. smerter og urinveisplager, og de tok oss alltid alvorlig og gav oss raskt svar på det vi lurte på! Synes det høres forferdelig ut at dere må vente så lenge på neste forsøk.. Dere er jo kanskje innstilt på det nå, og tida går hvis man holder seg opptatt med det ene og andre. Jeg synes bare den ventinga var det verste med hele prosessen.. Vente på en dum mensen!! Noe så irriterende! Håper inderlig at du blir helt frisk snart, og smertefri. Og gleder oss til å bli oppdatert på hva som skjer Det går ellers greit nok med oss. Skal vel egentlig ikke klage, for det blir vel litt upassende for alle som sliter. Men kona er veldig plaget med ekstrem kvalme og uvelhet HELE dagen, fra hun står opp til hun sovner. Klarer nesten ikke få i seg mat, og klarer ikke varmen eller å gjøre noe fysisk. Litt kjedelig for meg også, som sitter på sidelinjen og ikke kan gjøre noe sørlig fra eller til. Hun har forsøkt seg på å gå på jobb i dag, men regner vel egentlig med at hun kommer hjem snart! Ellers skal vi på UL igjen i morgen, og håper litt av "morsfølelsen" blir vekket til live igjen da Vi snakkes Klem
lillebie på`n igjen Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 oppdater meg etter UL da :-) smertene er litt bedre i dag, noe som er positivt! ja det er noen som blir fryktelig dårlige under graviditet....men det er bare å holde ut, ikke stort annet å gjøre:-) kan jo hende det er noen bra kjærringråd der ute ?? nå er det bare et kvarter til jeg skal ringe Nordica, for å spørre om dette med pakken.....så får vi se da..... klem
lillebie på`n igjen Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Da har jeg akkurat snakket med Lindendberg på Nordica, og det var ikke noe problem å gjøre dette forsøket om til en pakke :-) han sa også at neste gang blir det 75 i e på meg, ikke 150 i e som jeg hadde denne gangen. Han sa også at eggene som ble satt inn var veldig fine....så da er det vel håp for neste gang også:-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Hei, hei Så bra at du får pakke, da blir det evt. bonusforsøk tredje gang, men det blir nok ikke nødvendig Men det er godt å ha det siste forsøket i bakhånd sånn rett psykisk. Tror nok det hjalp oss litt, for vi visste at vi hadde 2 forsøk til! Betalte siste del av den STORE regningen til klinikken i går, og det var litt kjedelig, siden det gikk på første, men samtidig godt De pakkeløsningene er jo laget til hjelp for kundene, og noen ganger blir det til fordel til klinikken, men de fleste trenger jo to forsøk eller flere. Dessuten er det jo en god trygghet, for kontrakten gjelder jo til man har født et levedyktig barn. Så bra at eggene dine var gode Du er jo så ung, så det lover godt dette 75 I.E var det kona gikk på nå Ble vel oppjustert til 100 de siste dagene, men 75 har alltid vært lykketallet mitt, så det er en bra dose *hehe*. Vi tok ut eggene den 5 og inn 7 også, så vi MÅTTE jo bare bli gravid Egentlig ikke så veldig overtroisk, men festlig nok! Blir nok en del færre egg, men da blir de gode, og ikke minst ikke så mange å stikke ut. Det så ikke noe særlig godt ut!! Nå er vi på vei til UL, så jeg oppdaterer senere i dag
lillebie på`n igjen Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 ja det er nok litt "surt" å betale inn for en pakke , etter at man ble gravid på første forsøk, men det er som du sier, pakken gjelder ett barn, og greit å ha i bakhånd og i tankene:-) tok dere ut eggene på dag 5? hadde dere kort regime eller sprayet dere? hehe lov å være overtroisk i disse sammenhenger altså...alt hjelper på hehe ! lykke til på UL da :-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2008 Hei, igjen Vi hadde kortregime denne gangen, og tok ut eggene den 5. mai, og inn igjen den 7. mai. Så ikke på dag 5 altså!! Neppe noen som modner egg så fort! Tilbake fra ultralyd nå, og før vi dro, leste jeg her inne på bim at babyen skulle være mellom 11-14 mm. Den var hele 14 mm, altså stor og fin Kaller det en baby nå, for det var en bitteliten sak der inne Den var jo kun 3 mm sist, men nå kunne vi se hodet, kroppen, armer og bein. Og hjertet slo fort og rytmisk, og hadde fått to hjertekammere Alt var i skjønneste orden! Og jeg må skryte av oppfølgingen til gynekologen vår! Han samarbeider tett med klinikken vår i Danmark, og det fungerer utmerket! Han tar seg av all informasjon mellom dem, og vi trenger ikke tenke på en ting. Vi har jo egentlig lyst på en UL i uke 12 også, for å se etter nakkefold (i tilfelle Downs), for det må gjøres mellom uke 11-14. Vi tenkte vi bare skulle gå privat, og spurte derfor ikke om ny time. Men neida.. De ville gjerne følge oss tett opp videre, og satt opp ny time til oss i uke 12! Det er bra oppfølging synes jeg, og ikke minst siden vi ikke betaler en krone!! Fikk forresten bilde i dag også Så nå har vi to bilder av eggene som var delt i 4 celler før innsetting, og to bilder fra uke 6, og et bilde fra uke 7/8 (7+5) i dag! Snart et album av ungen allerede *haha*. Nei, vi har virkelig vært heldige!!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2008 En liten rettelse (påpekt av min kone som er på jobb). Eggene ble tatt ut og satt inn 5. og 7. juni, ikke mai. Da hadde vi vært 12 uker på vei!! Det er utrolig hvor fort man glemmer ting.. Har skrevet ned litt underveis, og burde nok fortsette med det
lillebie på`n igjen Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 hehe begynte å lure om egga modna så fort:-) ah så herlig at alt stod bra til med den lille, dere må jo være på en liten rosa sky om dagen (mellom kvalmen og uvelheten mener jeg :-) er jo supert at dere blir fulgt opp så tett, skjønner godt at dere vil sjekke nakkefold rundt uke 12. drømte i natt at jeg ble mamma til en liten gutt....var så fin drøm..men selvfølgelig bare en drøm...som jeg har planer om å oppfylle snart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå