Gå til innhold

Ombygging/renovering av hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har bygget om eller renovert huset grunnet syke barn?

Vi må renovere og bygge på huset. Har en sønn med Cystisk fibrose, han trenger et rent innemiljø fritt for støv, kjemiske avgasser og slikt. Han må ha sitt eget bad, et treningsrom og et godt luftrenseannlegg. Vi bor i et gammelt hus, som derfor må total renoveres og bygges ut. Alt i huset må tilpasses ham, gulv, tak vegger, isolasjon osv

Vi har fem barn, to friske jenter, en gutt med CF og astma og to jenter til med alvorlig astma. Jeg er hjemmeværende for barna er så mye syke at det er umulig for meg å jobbe, så vi har bare en inntekt.

Er usikker på om vi klarer dette økonomisk. Vet man kan få noe støtte i slike tilfeller. Så egentlig så lurer jeg vel på om dere fikk dekket noe av utgiftene, hvor mye og hvorfor?

Håper noen kan dele litt husbygge erfaringer med en nybegynner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kommunen og husbanken, der er det hjelp å få.

Du finner en del info på www.husbanken.no

Med husbanklån og støtte fra kommunen vil dere nok klare det greit med tanke på økonomien.

Vi er i en ganske lik situasjon og har også bare en inntekt. Får svar på søknaden fra husbanken i morra, så i natt blir det lite søvn ;o)

Skrevet

Har dere fått svar på søknaden? Krysser fingrene for dere.

Vi har vert i kontakt med kommune og husbanken. Vi hadde flere representanter fra kommunen på hjemmebesøk for å se hva vi trenger. Arkitekten var ferdig med hustegningene i går og vi fikk nesten alle underskriftene på nabovarslene. (en av naboene er på ferie) I neste uke vil byggefirmaet regne ut hva alt vil koste oss, da vil vi vite litt mer. Så er det bare å håpe at summen blir innenfor det vi kan klare, at lånesøknadene går gjennom fort og greit og at byggesøknaden går gjennom like greit. Byggefirmaet kunne begynne med en gang vi var klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...