Gå til innhold

KS Lillehammer vs Gjøvik?

Anbefalte innlegg

Snakket med legen i dag ang. planlagt keisersnitt pga to tidligere fødsler m. litt for mye drama, og han sa det var lettere å få innvilget ks på Lillehammer enn på gjøvik. Er det noen som har erfaring med Lillehammer, evt. også Gjøvik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138229232-ks-lillehammer-vs-gj%C3%B8vik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha KS på Lillehammer 12 august, med mindre babyen kommer av seg selv før det. Var ikke vanskelig for meg å få det i alle fall. For vår del er det også pga hvordan første fødsel utartet seg.

Jeg håper dog at babyen kommer av seg selv et par dager før det... gjerne ei uke før og ;-)

Jeg hadde planlagt ks på Gjøvik (som førstegangs) og hadde en helt fantastisk opplevelse!

Vet ikke om det kan betegnes som lett eller vanskelig å få det innvilget, da jeg hadde det helt fryktelig før samtalen... Har du en god grunn, er det vel greit begge steder, tenker jeg.

Vet ikke om det er mulig å si hva de mener er god grunn, men plutselig lav hjertefrekvens hos begge, pustevansker hos begge, misfarget forstervann pluss innleggelse på nyfødtintensiven på Lillehammer hos den ene, og infarkt i morkaken med den andre... er det god grunn?

Legen min sa jeg kunne snakke om ks ved ul-undersøkelsen da de skal sjekke om det er infarkt denne gangen også. Men jeg synes det høres rart ut å snakke med ul-personalet om dette. Man avtaler vel time med fødselslege eller liknende på Gjøvik?

Jeg snakket med jordmor om situasjonen i fht meg selv. Da henviste hun til samtale med lege i tillegg til den ordinære ultralyden.. Altså fikk jeg ul først, så snakket jeg med en fødselslege etterpå. Det var veldig trygt og godt. Jeg har gjort dette på Lillehammer, da jeg ønsker å føde der, men vil tro de gjør det samme på Gjøvik. Be jordmoren din om å henvise til en slik samtale, så får du snakke med fødselslege...

Lykke til!

Synes det høres ut som grunn, ja :)

Jeg var i fødselsforberedende samtale med jordmor på sykehuset (som jeg fikk henvisning til fra jordmor jeg går hos til vanlig) på grunn av fødselsangst og fikk samtidig snakke med fødselslege som innvilget ks.

Men min situasjon blir jo en helt annen enn din... Tror nok det skal gå greit for deg, men hvem du skal snakke med først vet jeg ikke. Du blir nok henvist riktig til slutt ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...