Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 4mnd kontroll på torsdag og fikk da beskjed om å begynne med grøt fordi snuppa ikke hadde lagt på seg noe særli og fordi hun vil ha pupp hver 2 time og da er det pupp hun vil ha for flakse nekter hun å ta. Så startet med smaksprøver på grøt samme kveld og det gikk over all forventning, hun syns det var stor stas. Men siden har hun ikke villet smake noe grøt, og jeg har prøvt å gi det både før og etter mm og til ulike tider på døgnet.

Noen som har noen tips til meg? kom gjerne med andre forslag til mat man kan gi 4 mnd gammel baby.

Tar gjerne imot flaske tips også, da det beste hadde vert om jeg kunne gitt henne litt mme i tillegg til mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har hatt lignende situasjon???

Skrevet

Har du prøvd fruktmos?

Jeg brukte det i innføringsfasen i stedet for grøt slik at han ble vandt med skje og annen konsistens.

Du kan også blande mos med grøt for og få en bedre smak:=)

Men,du...bare fortsett og tilby!

Plutselig tar de det igjen...

Noen dager vil ikke mitt barn heller ha,men vanen er at han blir tilbydd og spiser det han orker...

Samme prinsipet med flaske,tilby tilby og tilby...plutselig tar de...

Er barnefar i bilde?

I såfall kan det hjelpe at han eller noen andre gir flaska slik at barnet ikke lukter mamma og melk...

Og du kan få flasker med tuter som er like som brystvorter(sjekk på barnas hus,der harde mye forskellig)

Lykketil:=)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har tenkt på fruktmos men er så redd for at hun skal bli vandt til at fastføde er søtt og da ikke ville ha poteter og lignende senere...

Ja, både barnefar og besteforeldre har prøvt både grøt og flaske, men hun blånekter....

Men er det noe annet jeg kunne hatt på flaske enn mme? bare tenker slik at hun lærer seg å ta flasken, for nå nekter hun å ta den fordi hun ikke skjønner den og fordi hun heller vil ha pupp, men hvis hun merker at det kommer en ny smak ut av flasken, kanskje det blir enklere?

Skrevet

prøv med mme og se.

Det kan være at ho reagerer på mm lukta og at den kommer fra noe ukjent.

hver obs på at noen barn kan reagere på mme så hver i nærheten av barnet det første prøvedøgnet i tilfelle.

de kan få allergiske reaksjoner.

Ikke for og skremme altså...Sjeldent det skjer...

Hos oss gikk det veldig bra og begynne med mos.

Det var mye lettere og innføre grøt da.

Men han er et lite matvrak uansett....;=)

Skrevet

MonsterM@mma, jeg har prøvt me NAN sin mme, hun vil ikke ha....hun smaker på det og spytter det ut igjen...

Skrevet

Hipp m/ litt malt for søtere smak?

Skrevet

Ja kanskje jeg skal prøve det :) Takk for gode råd :)

Slitsomt med en konstant sutrete unge som aldri blir mett i magen....

Skrevet

Vi byttet mye MME før vi fant en småen foretrakk og som han ikke fikk vondt i magen av (Hipp for oss, kan være noe annet for din). Vi måtte også bytte til MAM flasker da han plutselig begynte å nekte Avent sine.

Det gikk seg til etterhvert og nå tar han hva det skal være (8mnd).

Du kan jo også prøve forskjellige typer grøt. Min ville ikke ha ris, kun mais og hirse (Holle sin). Han fikk også fruktmos og vi har ikke hatt noen problemer med å gi grønnsaker i ettertid.

Lykke til!

Skrevet

Hadde en lignende tid med mini her. Første gangen han fikk grøt gikk det greit, men de neste dagene hylte han bare han såg grøtskjeen. Det var da Nestle sin Risgrøt, byttet til Maisgrøten for å se om han ikke likte Risgrøten, og da gikk det ned på høykant. Da var hylingen når han ikke såg grøtskjeen :-)

Skrevet

Det er Nestle sin maisgrøt hun ikke vil ha, så kanskje vi får bytte til Risgrøt vi da ;)

Skrevet

Prøv med fruktmos! :) Det er ikke farlig at du begynner med det! Det hun sikkert reagerer på er det at det er en annen konsistens enn det hun er vant til! :)

Emilie er fryktelig glad i Nestle sin fruktmos med Jordbær og banan! :) Du kan evnt ta en liten grøt skje og duppe den i litt fruktmos på tuppen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...