Gå til innhold

ANDRE MED MORKAEN FORAN OG IKKE HAR BEGYNT Å KJENNE LIV ENNÅ?

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 18 + 5 men har enda ikke kjent noe liv. Vi var på ultralyd sist onsdag og da var alt bare bra med den lille gutten i magen. han sprellet så bare det:). Fikk beskjed om at morkaken ligger foran og at det derfor ville ta litt tid før jeg kom til å kjenne liv. Er det andre som er i samme situasjon, og når kjente dere liv?

Fortsetter under...

hei hei. jeg har det på samme måte. har kjent lite bevegelser, er nå 20+2. jeg har vært på ul flere ganger og hørt hjerte lyd, så vet at alt er bra, men har så lyst å kjenne han bevege seg.vi får bare smøre oss med tolmodighet:)

Joda, jeg er også med i den "klubben".

Kjipe greier...føler det urettferdig på en måte!! Hehe:)

Jeg er 19+2 idag og trooor jeg har kjent noe inni magen, men ingen skikkelige bevegelser.

Fikk dere beskjed om at det blir ekstra oppfølgning pga at morkaken ligger foran? Gynekologen som tok den ordinære ultralyden på meg så at jeg kommer til å få en ny ul når det nærmer seg termin for å sjekke at ikke morkaken ligger foran åpningen.

Har ikke fått tilbud om ny ul. Jordmor sa at det var helt normalt, men at det kunne ta noen uker til før jeg kjente noe. den ligger ikke iveien for at jeg skal kunne føde normalt.

en venninne av meg fikk beskjed om at hun måtte komme tilbake om 5 uker fordi morkaken lå for langt nede og derfor ikke sikkert at hun kan føde normalt, men med planlagt keisesnitt.

Melder meg inn her , jeg også! Er 20+1, og kjenner lite bevegelse. Av og til noen små bobler etter jeg har lagt meg, men det er bare den siste uken.

På UL fikk jeg beskjed om at morkaka lå forran, men ikke "i veien" likevel.

Vi får bare vente tålmodige til krabatene våre blir sterke nok i beina til å sparke litt mer fra seg :-)

Annonse

Ikke uvanlig at førstegangs kjenner liv senere enn fleregangs. Kjente ikke før uke 20 da jeg var gravid første gang. Tror nok det er mange som tror de kjenner liv tidligere enn det som egentlig er reelt også. Skjønner man blir bekymret når man leser om de som kjenner liv i uke 9, men man kjenner noen ganger det man vil kjenne:)

Hei jeg er også med i den klubben, merker at det er noe som rører seg der inne men kan ikke si jeg kjenner kjempe mye er 18 uker,

var på UL i dag og alt sto bra til. ville ikke vite hva det blir men ser forskjell på profilen til første tulla, blir spennede og se:)

Heia!

er med i klubben. Er 2.gangs og trodde jeg skulle kjenne liv for leeenge sia..... Har vært noe bekymret, men var på UL sist onsdag og alt er bra- med morkaka foran som dempe-pute :)

Men nå de to siste dagene har jeg faktisk begynt å kjenne en del liv på kvelden når jeg er i ro. jippiiii er 20+6 nå i dag.

Er i dag i uke 20+0, og på ultrlyd i uke 18 ble det konstatert foranliggende morkake. Ble fortalt at dette var helt normalt, og at alt så bra ut, men at den fungerer som en støtpute, og at det derfor kan gå enda en stund før jeg kjenner liv, så tar det litt med ro. Tror ikke jeg har kjent liv ennå, er litt usikker. Har kjent noen små "bobler", men er ikke sikker på om det er spark eller faktisk bare luft.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...