Gå til innhold

Noen meninger om navnet til jenta vår? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår skal hete Alva Johanne (Johanne etter sin tippoldemor).. Jeg ville gjerne ha Johanne alene, men samboer ville ha et navn foran, så da ble det Alva. Jeg synes navnet er veldig fint, men det er jo to navn som er på vei oppover i statistikken.. Noen meninger? Egentlig mest nysgjerrig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Johanne er kjempeflott. Tidløst, pent, nordisk og nydelig. Kunne gjerne brukt det selv. Alva er også pent, men personlig liker jeg ikke 'alve-navn'. Ser for meg små alver når jeg hører Alva, Alv, Alvarin osv. Men tror det bare er en smakssak :-)

Synes kanskje Alma Johanne hadde passet bedre med tanke på sjanger osv, men så lenge dere er fornøyde er det det viktigste. Flott klang i navnet :-)

Skrevet

Nydelig synes jeg. Navnene står godt til hverandre, det er min mening. Gratulerer med et flott navnevalg!

Skrevet

Eg ville ikkje hatt dobbeltnavn. Syns begge desse er fine åleine, men held ein knapp på Johanne. Om det MÅ vere dobbeltnavn syns eg det var ein ok kombinasjon.

Skrevet

Jeg synes det var helt... NYDELIG! Jeg er veldig glad i "alve navn" som Alf, Alva, Alvilde (var det sånn det staves?) Vuderer selv Alf Johan dersom vi får en gutt:) Har også vudert Alva på Jente. Johanne har jeg selv på listen min:-)HELT NYDELIG! GÅ FOR DET!

Skrevet

Alva Johanne var nydelig :)

Skrevet

Sikkert en grei kombinasjon, men falt ikke helt i smak hos meg. Nå liker ikke jeg navnet Johanne da..muligens pga dårlige assosiasjoner. Men jeg synes jo det er koselig med oppkalling. Alva er heller ikke helt min smak, men helt greit.

Skrevet

Takk for innspill! Var faktisk inne på Alma Johanne, men ble ikke helt enige der :) jeg tror vi blir fornøyde, får bare håpe hun kler navnet når hun kommer ut :D

Skrevet

Synes Alva er et nyyyydelig navn! Johanne har jeg egentlig ikke noe forhold til, men det var faktisk ganske søtt sammen med Alva!

Skrevet

Alva synes jeg er nydelig :) Johanne er helt greit, verken eller..

Sammen var det et fint navn, gratulerer :)

Skrevet

Jeg heier heller på Alma Johanne:-)

Alma er litt mer uvanlig.

Blir i utganspunktet et langt navn, så det ender sikkert opp med at hun bare bruker det første navnet;-) Men veldig fint navn syntes jeg.

Skrevet

Kjempefint!

Selv om jeg kanskje liker Alma bedre, og egentlig ikke er så gla i dobbeltnavn:-)

Skrevet

Kjempefint navn ! Alva er lettere og lysere enn Alma synes jeg. Vi har så godt som bestemt oss for Frida Johanne.

Skrevet

Synes navnet var kjempefint jeg!!

Skrevet

Kjempefint: )

Johanne kunne jeg brukt selv!

Skrevet

Navnet klinger pent og synes det lyder koselig. Personlig foretrekker jeg nok Alma fremfor Alva, alternativt Ada Johanne :-)

Skrevet

Jeg skal også bruke Johanne den dagen det blir min tur...

Eiril-Johanne=)

Skrevet

Johanne er pent, Alva liker jeg ikke. Et litt for "svakt" navn, ser for meg en tander og viljeløs jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...