LykkeligSomMamma Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Er på stikkedag 8 i dag m gonal og forrige fredag fant han 5 follikler på venstre side og ingen i vekst på høyre. Jeg syns det hørtes lite ut men Nordica beholder meg på samme gonaldose, 112,5. Og nå er jeg bare så spent på om Trolle finner noe! Veksler mellom å kjenne noe og å være sikker på at det er helt tomt og at alle fra sist og er borte. Mye nerver i dette altså! Trøster m at Nordica sikkert ville satt opp dosen om det var håpløst. Håper så innmari at jeg har nok til uttak og innsetting. Er det noen andre som har hatt tilsvarende utvikling og hvor det likevel har blitt noe av? Lykke til dere andre og!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei, så spennende Er det første IVF? Vil bare betrygge deg om at 5 egg holder i massevis! Og det er helt rett og ikke sette opp dosen, for da kan du risikere å modne flere småegg som ikke vil bli modne nok uansett. Kona mi ble overstimulert på bare 100 IE i første fosøk, og det var over 30 egg tilsammen. Det forsøket gikk i dass og ble avbrutt før egguthenting. Det var trist og se alle de eggene gå til grunne, men det var en mening med det Neste forsøk hadde vi mindre dose, og kun 3 egg!! utviklet seg. Og kun to av de var store og gode ved egguthenting, og det tredje en dag etter. Vi holdt på å avbryte forsøket, for vi var så skuffa. Ville ikke "gamble" på så få egg, for det er jo dyre behandlinger dette her. Men klinikken vår Maigaard mente det kunne bli et utmerket forsøk, og flere jenter her inne kom med god støtte og ba oss dra. Det angrer vi ikke på!!! Fikk ut 3 egg. Alle befruket, og 2 av dem var perfelte 4-delte egg ved innsetting. Grunnen til den ekstra gode kvaltiteten er på grunn av antallet. Når det modnes mange egg må kroppen jobbe ekstra hardt og det kan gå utover kvaliteten. Når det derimot var få egg, ble de ekstra bra Vi ble gravide, og er 7+4 i dag med en liten tass Litt langt dette, men konklusjonen er at du ikke trenger flere egg for at det kan bli et utmerket forsøk!! Lykke til
LykkeligSomMamma Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Hei, skikkelig bra å høre at det er håp Det er første IVF, hadde 4 inseminasjoner før vi fikk vite at jeg har potte tette eggledere. Håper vi også kommer dit dere er nå, er bare sååå babysyk! Ser barn over alt, mend et gjelder sikkert alle her på BIM Siden det er første IVF så er det litt ekstra nervepirrende alt sammen pu! Var dette deres andre IVF? Masse til lykke med tassen som vokser og takk for oppmuntringen:)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Å ja, det er masse håp :) Ville ikke bekymret meg over "få" egg, men gledet meg over at de sikkert er av god kvalitet Vi hadde også 4 inseminasjoner før vi fikk konstantert tette eggledere. Ble gravid på første IVF, dvs første innsetting. Hadde et forsøk med hormoner, men det ble avbrutt pga overstimulering. Så sett under ett ble kona gravid ved første reele mulighet Inseminasjon med tette eggledere er jo ikke akkurat gunstig Vet hvordan det er å være babysyk, så jeg håper dere er like heldige som oss, og at det klaffer på første innsetting Det er jo gode odds med IVF, så det er så spennende!! Lykke til! Krysser fingrene for deg
LykkeligSomMamma Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Nettopp ferdig hos Trolle. Bare tre follikler vokser og to har stagnert. Jeg ble litt deppa, men både trolle og nordica anbefaler at vi fortsetter. Hva sier dere jenter?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Kjør på Vi hadde jo egentlig bare to, og ett litt mindre modent! Tror nok eggene er knallgode. Men, vi tenkte nok litt som dere da vi fikk samme beskjed. Var det noe vits å fortsette med så få egg? Men det er grusomt å tenke på nå, at vi nesten avbrutte alt. Spesielt etter i dag, da vi vår på ny UL og så en voksende tass, som var blitt fire ganger større siden sist!! Lykke til videre
LykkeligSomMamma Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2008 Må være sååå flott å se junior på skjermen Kjæresten og jeg har bestemt oss for å kjøre på, vi tenker at det får bare briste eller bære. I det minste får vi en ferie sammen og hvis det ikke blir egg eller blått kryss få gyver vi løs om en måned eller to igjen. Både Trolle og Nordica ristet på hodet til å avbryte og de sier jeg skal fortsette på samme dose frem til fredag, da håper de å få med seg de to minste på 7 mm (de har stått stille), men unngå at en hel haug på under 6mm slenger seg med i valsen. De tre største er 10, 11 og 15 tror jeg. Har gått til akupunktur så får håpe vi hvertfall får et gullegg til innsetting, det hadde vært noe. Det som er litt surt er at med Pergotime ploppet det både 4 follikler sånn uten videre som vokste seg store i en fei, og her sitter vi på dyre dråper og så snegler det seg av gårde. Men kvaliteten kan jo være fin da. Takk for støtte her inne, det er et hav av forskjell å ha BIM å komme til. Vi reiser fredag *PUH*
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Så god innstilling dere har Det er da det som regel går bra Vi tenkte på samme måte, at vi trengte en ferie og pause fra alt styr uansett og dro ned til Danmark, og som sagt, det holdt lenge med tre egg :) Størrelsen på egga høres veldig bra ut! Jeg har en god følelse jeg Når det gjelder disse dyre medisinene er det litt surt ja. Kona hadde 3 flotte follikler i NATURLIG syklus den ene ganga, og så betaler vi masse for disse dråpene.. Jaja, det må vel til
StorkeMammaen Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Så spennende, ønsker dere lykke til!! Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå