Gå til innhold

Kan man lage flere flasker mme samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal starte med litt mme i tilegg til mm, og lurer i den fobindelse på om jeg må lage en og en "posjon" eller om jeg kan lage flere og varme opp etterhvert som lillemann skal ha? Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager for en hel dag. Står hver kveld å lager alt. ;)

Skrevet

Ja det skal gå fint om du oppbevarer det i kjøleskapet! Men da kan jeg forelle at jeg har en omtenksom HS som ringte på fredag og sa at fra 23.juli til 23.august er det viktig å være ekstra påpasselig med melka, for da er det "hundedager". Da har melkeprodukter en tendens til å bli dårlig veldig fort. Så smak på melka før du gir den, og sørg for at vannet ikke er for varmt når du blander inn pulveret!

Skrevet

her er svaret jeg fikk av nestlè da jeg spurte om dette.

Nestlé har internasjonalt besluttet å anbefale den samme tilberedningsmetode for morsmelkserstatning i alle land, dvs. kun tilberede en flaske/et måltid av gangen, så blandingen blir så frisk så mulig. Dette fordi det i sjeldne tilfeller har vist seg at det kan være en risiko for utvikling av uønskede bakterier, hvis blandingen tilberedes før den skal brukes og oppbevares over tid. Nan skal derfor ikke tilberedes for flere måltider av gangen. Denne anbefalingen er i tråd med Mattilsynet sine anbefalinger i Norge. Se

http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2004/11/kast_rester_av_morsmelkerstatning

Drikkeklar NAN er industrielt varmebehandlet og vil derfor ikke omhandle samme problemstilling.

Svar på dine spørsmål vil derfor være at: Nei, vi anbefaler ikke å blande pulver og kaldt vann i en flaske og oppbevare i opptil ett døgn i kjøleskapet, for så å varme de etter hvert som matbehovet melder seg. Tidligere varmet måltid anbefales ikke, av samme grunn å varmes opp igjen.

Som et tips til deg, for at det skal gå litt raskere med tilberedningen, kan du koke opp vannet (det skal koke i noen minutter) og ha det i rengjorte flasker slik at du kun varmer opp vannet til ca 40° C og har i pulveret like før servering. Det kokte vannet må oppbevares i lukkede flasker og kan oppbevares i ett døgn. Du kan også ha ferdigkokt vann på en termos og avkjølt kokt vann på rengjorte flasker. Når barnet er sulten kan du blande litt av det kokende vannet fra termosen i det kalde kokte vannet på flasken slik at du får en temperatur på ca 40° C før du tilsetter pulveret.

Jeg blander av latskap den ene flasken hun spiser om natten, før jeg legger meg om kvelden.

Skrevet

man skal ikke blandet flere måltider, det står på kartongene mme kommer i!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...