Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Gutten min begynner i barnehagen snart, og jeg lurere litt på soverutiner. Nå sover han 2 ganger i løpet av dagen, gjør de det i barnehagen også? Noen som vet hva som er vanlig klokkeslett for lunsj- sovingen i barnehager?
Gjest -<<- Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Det varierer. De fleste barnehager er fleksible i forhold til sovingen for de som er små og vant med to lurer, men prøver nok ofte å venne ungen til en lur etter hvert. I vår barnehage soves det en gang etter formiddagsmaten som spises 10.30, og de står opp før ettermiddagsmaten kl. 14.00. Noen av de minste sover en lur til etter dette måltidet. Det er jo få unger som har behov for tre timer soving midt på dagen, så legging og eventuell vekking tilpasses de forskjellige.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Hos oss er det soving fra 1130.. Vet min snuppe sover til både 14 og 1430
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 De sover fra ca 1130 i vår barnehage. Og de sover bare en gang ja. Er vanlig å gå over til én soving ikke så lenge etter at barna fyller ett år. Men jeg tipper at de er litt fleksible i barnehagen med de nyeste. Tar jo tid å venne seg til nye rutiner for de små.
mor_til_2_84 Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 I b.hagen til sønnen min, legger de ansatte unga utifra beskjeden de får fra foreldrene. Syns det er topp, for da kan alle barna ha like søvnrutiner i b.hagen som hjemme.
lifa og Eline Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Der mannen min jobber leggerd eungene flesibelt. der min datter går klarer de ikke det. så der er det soving kl. 11 mens vår datter hadde når hun begynte og det første året soverutine fra kl.1300. Nå blir det spennende hva de sier ettersom hun helst ikke bør sove hver dag og bare 30 min.
Divinity Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 I bhg til snuppa fikk hun sove 2 lurer i første mnd, var vi selv som kuttet ned til 1 for da la hun seg bedre om kvelden. Nå sover hun fra 11-11:30 - 13:30 - 14:00. Ergo; de legger henne når hun er trøtt, og tar henne opp når hun våkner. De fleste barna på hennes avd sover innen den tidsrammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå