emlyn Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Jentene mine (10,5 mnd) hadde rs-viruset i påska, og i ettertid har hun ene hatt hoste. Var hos legen med henne i forrige uke, og hun sa at det er ganske vanlig etter rs-viruset, og at de kan ha det i 4-5 år! Er det noe annet jeg bør vite om dette? Hun var turnuskandidat og visste bare det hun fikk vite av kolleagen i naborommet. der og da kom jeg ikke på så mye å spørre om, men i ettertid lurer jeg jo litt da. skal se på nettet nå, men tenkte å høste erfaringer her inne også hvis noen har noen! Jeg synes jo det virker litt voldsomt med hoste i fem år... Hun plages ikke tror jeg, men det må jo unektelig være irriterende. Vi røyker ikke og har ikke allergi eller astma i familien... om det har noe å si. Takk...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har ikke erfaring med rs-virus, men jeg har lest i gro nylanders bok at barn som har hatt dette, har litt større sjanse enn andre for å utvikle barneastma. Og det vanligste symptomet på barneastma, er hoste, særlig om natta. Jenta vår er 12 mnd og har hostet fra hun var 6-7 mnd. Hun har nå fått astmamedisin og har blitt mye bedre. Mer enn dette vet jeg ikke, men lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå