Gå til innhold

Prøver litt alternative veier jeg hehe...

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

For et par uker siden var jeg hos en synsk mann som jeg har blitt anbefalt flere ganger av betjente og som det i tillegg har vært skrevet litt om i blad og har vært på TV. Han har helse som spesialfelt og kan se hva som feiler en og evt hva som kan gjøres for å bedre situasjonen. Jeg har aldri vært hos hverken synske eller healere før, har alltid vært meget skeptisk der. Ikke til at det finnes slike ting, men mere en skepsis for om personen har de evnene som de sier de har osv... men når jeg fra flere hold har fått anbefalt denne ene, ja da syns jeg det var verdt et forsøk.

Han spurte han hva han kunne gjøre for meg. Jeg sa bare til han at jeg prøvde å bli gravid, og da lyste han opp og sa: "hva om jeg sier at det ikke er noe problem?" Han sa at jeg har problemer med fordøyelsen (noe jeg har hatt hele livet, men har blitt litt bedre etter at jeg slutta å spise brød), og det det gjorde slimhinnene irriterte. Og pga slimhinnene så festet det seg altså ikke skikkelig. Så beskrev han fordøyelsesplagene mine i detalj (skal ikke gå inn på de her) og han nevnte også alle urinveisinfeksjonene jeg har hatt, og mye annet som gjorde at jeg fikk inntrykk av at dette kan han. Han sa at jeg spiser nok sunnere enn de fleste, men ikke sunt nok. Så skrev han en lang liste over mat jeg må unngå. I tillegg sa han at jeg må ta noe som heter vita biosa, og at jeg manglet mangan, silisium, krom og sink. Så skrev han masse koder som jeg skulle ta med til en kiropraktor. Jeg har en låsning nederst i ryggen, i bekkenet, og det måtte jeg få fiksa. (Jeg har alltid hatt problemer i det området så gleder meg til å få det fiksa!)

Jeg sa at jeg hadde et IVF forsøk snart, og da smilte han og sa det skulle ikke forundre ham om jeg ikke ble gravid før det. Men det ville ta 3-4 mnd på denne kuren før slimhinnene var bra igjen da. Jeg sa at jeg egentlig ikke ville ta det forsøket, at jeg ville vente litt, og da sa han at han anbefalte meg å utsette det til over nyttår. Og så smilte han lurt og sa at det ikke ville bli noe problem å bli gravid, og at jeg måtte komme tilbake når jeg var det. Han mente at det var disse slimhinnene og evt låsningen i ryggen som var årsaken til både at det var vanskelig å bli gravid og til spontan abortene.

Jeg spurte tilslutt om det var bare meg det var noe galt med eller om det var noe med mannen og, siden jeg alltid har følt det lå hos oss begge. Han sa at han fikk inn at det var noe genetisk med mannen min. Og at min mann også burde spise det samme som meg, samt gå til kiropraktor. (Min mann har og alltid hatt problemer med magen, og har alltid klaget på vondt i korsryggen). Så nå har jeg bestilt kiropraktor til oss begge, vi har begynt på vår nye diett, som er strengere enn den jeg hadde, men fremdeles lavkarbo og vi har utsatt forsøket. Ringte IVF klinikken og fikk nytt regime med spraystart 6. januar. Så får jeg fiksa en del plager før den tid og Jeg spurte ikke om jeg kom til å bli gravid på egenhånd eller på IVF forsøket men det vil tiden vise.

Hadde uansett måtte ha utsatt firsøket for vi har ikke penger til medisiner akkurat nå, så er letta for at vi fikk en "unskylding" til å ta den avgjørelsen.

Da jeg kom hjem til mannen min og fortalte han alt dette følte han at det stemte, og han er skikkelig gira på å prøve denne strenge dietten samt gå til kiropraktor. For en herlig mann jeg har :-)

Får ikke til å endre nick'et mitt...

Fortsetter under...

ÅÅÅ så spennende irsty :) :) :)

Jeg lurer på om han er den samme som jeg mange ganger har lurt på om jeg skal gå til, men har aldri funnet nr hans.

Lurer på om du har det?

Må være utrolig deilig å få noe å starte med igjen. Noe konstruktivt å gjøre :)

Også denne herlige beskjeden om at dere kommer til å bli foreldre da :)

Hadde satt veldig pris på om du kunne hjulpet meg å komme i kontakt med han.. Hvor i landet holder han til forresten?

Ønsker deg masse masse lykke til :)

klem klem

Han jeg går til holder til i Bergen... Han holder til på denne cafeen her:

http://www.cafeaura.no/

Alle henvendelser angående denne mannen går til Cafeen. Han heter Tom.

Er mulig han kan ta det over telefon, du kan høre :-)

• 3 uker senere...

Dette hørtes spennande ut Kristy. Ei venninne av meg har hatt problemer med å bli gravid og har i tillegg hatt problemer med fordøyelsen. Ho har lagt om kostholdet og gått aktiv hos soneterapi. Ho meinar dei har hjulpet ho til å bli gravid igjen.

Spennande; spennande. Har notert meg adressa, så kanskje eg skulle oppsøkt han eg også.

Annonse

Ok, men husk at dette er en individuell diett basert på mine fordøyelsesplager og irriterte slimhinner (som han mener er årsaken til barnløsheten og sa'en), så er nok sikkert ikke noe dere trenger å følge :-)

Jeg fikk ikke vite hva jeg kunne spise, men hav jeg skulle unngå. Og så en liste over tilskudd jeg skulle ta.

*Jeg skulle ta 2-3ss kaldpresset olivenolje hver kveld (måtte være kaldpresset, og olivenolje, ingenting annet)

* I tillegg skulle jeg ta Vita Biosa, og jeg manglet:

*mangan

*silisium

*krom

*sink

Unngå:

*stekt mat (også stekt i ovn, grillet m.m. Kan bare koke eller dampe, ingenting over 100 grader)

*Melkeprodukter

*Sukker (all slags snop og søte ting)

*Hvete og spelt

*Ris, poteter, pasta

*Rødt kjøtt (okse, svin, får, vilt osv)

*krydder

*nøtter

*Kaffe, te, vin (pga garvesyre)

Og så skrev han opp noen punkter fra ryggraden min som jeg tok med til kiropraktor. mannen skulle følge samme opplegg (vi har samme problem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...