Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi jente er 7 md nå og lurer på hvordan mat mønsteret skal se ut... Til frokost får hun melk, andre måltidet er melk, kl 4 får hun middag og 19 får hu velling. har hatt dette mønsteret en stund... vet ikke helt om jeg bør forandre på noe, hun virker veldig fornøyd ihvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sara på 8 mnd, er fortsatt ikke så begeistra for fast føde, så jeg prøver som regel litt grøt til frokost, får ikke i henne så mye, men noen skjeer,

grøt til lunch, noen skjeer, middag jeg selv lager spiser hun litt av, og kveldsgrøten lager jeg av mm og den sovgodt grøten til småfolk, og den er populær, den spiser hun mye av.

så får hun litt frukt i babyfeederen på formiddagen og eller kvelden.

jeg gjør litt omvendt av anbefalingene, ammer etter grøt og middag, ammer jeg først, spiser hun ikke noe mat!

du kan feks prøve med litt grøt med fruktpure til lunch snart! siden hun bare får melk på morningen og formiddagen. sikkert bare bra for magen også, med litt grøt som inneholder fiber! :)

Skrevet

hihi... skulle akkurat til å poste et liknende innlegg.

Mini på 7 mnd spiser mm til frokost, grøt til lunsj med mm, middag kl 15 med vann og litt frukt til dessert, mm og grøt til kvelds ca kl 18. Noen ganger spiser hun litt frukt til lunsjen også.

Det jeg også lurer på er når barna deres sover på dagen??? Synes det er et evig styr med mat (mannen min synes BARE hun spiser :) ), så jeg sliter litt med når jeg skal la henne sove.... Føler liksom at hun må få en god del tid til å leke også?!

Skrevet

synes også jeg styrer med å lage mat hele dagen! ;)

rutinene våre sklei litt ut på ferie, da ble det to måltider( grøt og middag) om dagen og hun sov når hun sovna!

hjemme igjen, prøver vi oss på de gamle rutinene, med føste lur to timer etter at hun våkner på morran, og neste lur ca to timer etter at hun våkner fra den forrige luren!

hadde litt prøblemer med søvnmønsteret, så jeg noterte ned hver gang hun sov, hvor lenge og litt om hvor trøtt hun var før hun sovne i en ukes tid, og fikk et greit bilde over når hun bør legges på dagen!

så etter klokka 13-14, er hun våken frem mot legginga i 18-19 tia (klokkesletene varierer litt med når hun våkner, nå har hun mageknip, og våkner kl 5, og da sovner hun kl 18)

så hun får god tid til å krabbe rundt på gulvet og leke før hun legger seg!

Skrevet

Tror ikke det er noen fasit på hvordan mønsteret skal være. Du må nesten prøve deg fram med ditt barn.. Dessuten kommer det jo an på hvor stor hun er.

"Småen" min er ganske stor for alderen (8 mnd, 10,6 kg) og spiser godt. Han får 5 måltider om dagen:

Grøt til frokost og 150-200ml mme ca 1 time etterpå.

Frukt og skive til lunsj

Middagsglass

Frukt og skive utpå ettermiddagen

Grøt til kvelds og 150-200ml ca 1 time etterpå.

I tillegg får han melk til maten og vann innimellom når han vil ha.

Mye spising, ja. Han sover vanligvis to lurer i løpet av dagen; En om formiddagen og en i fire-femtiden på ettermiddagen.

Han tar kvelden i 20-20.30tiden og sover til ca 7.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...