Gå til innhold

Hvilken omega 3 eller trankapsel bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker Omega3 Total fra Møllers, de på apoteket sa at det ikke var for mye å ta så lenge en ikke tok tran ved siden av........Omega3 total er med antioksidanter, 2 kaplser daglig....da får jeg i meg alt jeg trenger av omega og vitaminer.

Det jeg har hørt er at man skal være forsiktig med A vitamin, slik at hvis man spiser mulitvitaminer med A skal man spise tran/omega3 som IKKE inneholder dette, hvis ikke får man for mye og det er ikke bra. En av de alene skal ikke være noe fare. Men dette gjelder generelt, vet ikke om det er annerledes for gravide. Kanskje høre på apoteket.

Jeg spurte jordmor og ei på apoteket...Har endt opp med Omega-3 500mg fra nycoplus og 300mg magnesium tabletter. Tar sistnevnte fordi det sies at det skal hjelpe litt på kramper i leggene.

Har heldigvis sluppet unna det verste der enda.

Begge tablettene er små og lette å svelge.

Annonse

Ingen fare med tran. Man må opp i ganske store mengder for at det skal bli for mye. Bare pass på at du ikke spiser et tilskudd med a vitamin i tillegg, eller spiser veldig mye lever(men det er det jo få som gjør;))

Ops.... Jeg tar både trankapsler og vitaplex vitamineral, og etter å sjekket de nå ser jeg at de begge inneholder vitamin a... Skal til jordmor om et par uker, så tror jeg dropper vitamineralen fram til det og sjekker med henne for sikkerhets skyld for jeg eventuelt fortsetter med de... Men jeg spiser ikke lever/leverpostei eller noe særlig fet fisk, så håper ikke det er så veldig farlig... Hmm...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...