Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Mini er 2,5 og alle sier jeg bør fjerne den... men jeg pleier ALTID å gå ned trappa sammen med ho. Ho har aldrig gått ned trappen alene.....jeg går forran og passer på. Og like bak henne opp.......
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Tok ho vekk første gangen da elste var 3 år. Men nå er minsten 1.5 år og går opp og ned trappa så det suser, ho elste på 5 år glemmer å lokke grinda så minsten har kommet seg opp alene og kommet ned alene flere ganger, (spesielt når jeg sitter på do,eller er på kjøkkenet å lager mat) det verste er at ho har begynt å forstå hvordan ho kan få den opp. Så jeg har vurdert å ta den vekk den nede på dagen hverfall følger jo med hele tiden alikevel. Men den på toppen lar jeg stå så ho ikke prøver seg om natten eller tidlig på morgnen.( har 13 trappetrinn som svinger seg sakte i en liten bue ikke bratt og glatt trapp) Men du får gjøre som du føler ikke noe gøy å site nervøs heletiden. La o kansje få prøve seg litt alene mens du står nede og ser på hvordan ho oppfører seg i trappa.
blond Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Minste er 3 år og 5 måneder og vi har grind ut til terrassen. Det er for å høre når han går ut.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hvis det er sjanse for at hun klatrer over den, bør du fjerne den. Vi har trapp, har aldri hatt grind verken oppe eller nede, men fulgt med opp/ ned frem til vi så at gelenderet ble brukt, og at barnet gikk forsiktig i trappen. Har glatt, bratt trapp.
~~DoraDora~~ Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Har aldri hatt trappegring jeg. Vi ser etter barna hele tiden, og dersom de prøver å gå opp trappa, hjelper vi de eller tar de vekk. Alle tre har tidlig vært kjempeflinke til å gå i trapper. (Men de fikk ikke gå alene i trapp, uten tilsyn før de var rundt 2 1/2 år gamle. Jeg synes dette er noe foreldrene selv bør vurdere. Det er jo flere ting som spiller inn. Feks om man orker å passe på hvert sekund, om de hele tiden trekkes mot trappa, om trappa er bratt, glatt osv.
Breletta Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Ser etter barna heile tida?? Går det virkelig an?? Eg kjøpte nye grinder når vi flytta i nytt hus når snuppa var 1,5 men har ikkje montert dei enda. Ho gjekk trappene som om ho ikkje skulle ha gjort anna..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Her har vi aldri hatt grind foran trappa. De har begge lært som omtrent samtidig med å gå å gå i trappa. Og de har klart seg kjempefint. Har ikke vært noen uhell som jeg kan huske, ikke av de store iallefall. Og vi bor i ett gammelt hus, med bratt trapp uten teppe.. Jeg passet veldig på helt til jeg var trygg på at de var helt sikre i trappen. Og jeg er enda veldig streng på at i trappa der går vi fint, ikke noe løping, og aldri krangling eller leking..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Har trappegrind oppe ennå. Har ei på 2 år og 7 mnd. Har grinda nede kun om natten slik at de ikke går ned om morgenen (soverom oppe). Jenta mi går opp og ned selv. Tror du godt kan starte med å la henne prøve å gå i trappen alene. Til å begynne med kan du være der, men uten å holde henne i hånden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå