Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Har ei lita jente på snart 2,5. Vi lurer på å da 1-2 dager i en eller annen park, med litt moro for henne. Dyreparken i Kr.sand er litt langt unna (bor i Osloområdet), Hunderfossen eller Lilleputthammer frister mer. Noen som har erfaring med disse stedene, evt. med mer enn et av dem - hva passer best for ei på 2,5? Vi tenkte kanskje Kr.sand eller Hunderfossen neste år, og Lilleputthammer i år? Virker ok utfra det jeg har lest om stedene, hva de tilbyr etc (litt kjipt å betale masse for inngang til en park der snupp gleder seg over kun et par ting...)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Vår jente er også 2,5, vi velger lilleputthammer........
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Ja, jeg synes det virker så koselig - og egentlig midt i blinken for vår lille snupp! Litt lekeapparater, karusell, oldefars + elbil, bumpebåter, lekeplass, lilleputt-tog, hoppepute, klatretårn, små hus... Greit å få litt valuta for pengen, og at det ikke blir altfor stort (med mange store barn, det blir kanskje litt tøft for henne).
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2008 - ikke meningen å være anonym (innlegget rett over her..)
Line_78 Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Gutten vår på 2,5 år syns Lilleputthammer var kjempegøy i fjor sommer (da han var 1,5), og vi skal tilbake i sommer. Han gleder seg, særlig til å kjøre toget :-) Har nettopp vært i Dyreparken i Kristiansand, og han likte seg kjempegodt der også. Har ikke hatt ham med på Hunderfossen enda, men har hørt fra andre at det ikke var så moro for de helt minste. Lilleputthammer kommer jo godt ut avstandsmessig og prismessig da, og det er veldig gøy for de yngste :-)
Mor til et enebarn Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Vi har akkurat vært i Dyreparken i Kristiansand med vår 2,5 åring, og ho storkoste seg fra begynnelse til slutt... ville IKKE dra fra alle dyra!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 hvis datra de er fra 95cm så er hunderfossen bra, min sønn var ikke det og derfor ble han bare leiseg fordi jeg sa han ikke kunne kjøre det eller det... det med pris på lilleputthammer er både og, der må du betale for de under 95 cm men ikke på hunderofssen så det blir litt det også, synes dyreparken er bra jeg da! men som sakt, hunderfossen er kjempe fint hvis hun er fra 95cm så da ville jeg dratt dit
*jaja* Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vi har nettopp kommet fra Lilleputthammer 2,5 åringen storkoste seg. Var mye mer aktiviteter der enn sist jeg var der (for ca 3 år siden). Jenta mi prøvde det meste. Berg og dalbane, pariserhjul, trampoline, vetaranbiler, hoppeslått, karusell, de derre båtene, klatrestativ, etc etc. Var jo stiv pris da. Vi betalte nesten 700 kr for 2 voksne og 2 barn. Men da får man gjøre alt man vil så mange ganger man vil Dyreparken var vi når eldstejenta var på samme alder. Mye gøy der også, men jeg ser nå at eldstejenta som nå har blitt 5 hadde hatt mer glede av det nå. Hunderfossen har jeg ingen erfaring med. Ennå :-) god tur!!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Vi var i hunderfossen nå, han er 2 år nå i juli. Det var særdeles LITE for en toåring der. Neste år blir det nok campingtur til dyreparken tenker jeg. og så tar vi en tur til hunderfossen igjen når han er 4år( vi bor bare 2 timer unna) De fleste aktiviteter på hunderfossen er fra 95 cm og oppover.
*jaja* Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Ja, det må nevnes. De aller fleste aktivitetene måtte man være over 90 cm!
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2008 Må man være over 90 for å få gjøre en del av tingene i Lilleputthammer? Hmmmm... min lille jente (veldig lav for alderen, på nederste kurve...) er bare 86 :-( Får ta på henne sko med tjukk såle, og håpe det beste...? :-)
Line_78 Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Tips til gratis moro like ved Hunderfossen og Lilleputthammer: Vegmuseet. (vegmuseum.no) Hadde med guttungen på 2,5 dit nå før helga og han storkoste seg :-) Ingen karuseller eller sånne ting, men masse gamle anleggsmaskiner, traktorer, biler osv. Hest og geit, flott lekeplass (ble en stund der :-) ), gammel kolonialhandel og et fint museum med utstilling om veiutbygging i Norge. Og så var det ikke så tjåka fullt med folk ;-)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Hunder fossen syns jeg er kjedelig, er ikke så mye og finne på der.. Spesielt ikke for en 2 åring.
*jaja* Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Det går nok greit det Det var ingen som akkurat passet på at barnet var over 90 cm heller. Du ser om aktivitetene passer for ditt barn God tur!
megc Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Vi var på begge plassene i fjor. Hunderfossen er ikke å anbefale til ei på 2,5 år. Vi hadde med oss en gutt på samme alder og han kunne ikke være med på noe der. Alt hadde ei grense på cm, og han var for lav til alt... Det ble skikkelig skuffende for ham. HAn vile jo gjerne prøve bilene og slik. Dagen etter dro vi til Lilleputthammer, og der var det mye mer tilrettelagt for små barn. Han kosa seg veldig. Det samme gjorde vi voksne:) Veldig koselig sted:)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 Yes! Tusen takk for tipset! Vi skal dit med gutten vår som nettopp er blitt to år, og som digger alt med motor! Dette blir sikkert midt i blinken for ham.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #17 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har ei vennninne som nettopp var i Hunderfossen med sin datter som ble to år i juni, og hun sier at jenta var fornøyd. Men dette er veldig positive mennesker.
pinpina Skrevet 21. juli 2008 #18 Skrevet 21. juli 2008 Hei Vil absolutt anbefale Lilleputthammer. Var der i fjor med gutten som da var nesten 2,5 år. Vi hadde helt supert der. Et flott sted for de som er 2 år og oppover. Vi har også vært på veimuseet noen ganger. Det er et koselig sted, og gratis. Der er det lekeområde også.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 Vi skal også til Lilleputthammer i år, på nettsiden ser det ut til å være mye å gjøre for barna. Der man må være over 90 cm, kan vel de små kjøre sammen med en voksen? www.lilleputthammer.no Og etter å ha lest innleggene her, gleder jeg meg enda mer til å dra:)
nickoline og supermann Skrevet 23. juli 2008 #20 Skrevet 23. juli 2008 hos oss hadde valget helt klart falt på dyrehagen....
Hege&Gutta Skrevet 23. juli 2008 #21 Skrevet 23. juli 2008 Har en liten gutt på snart 3 år og vi var på Hunderfossen og Lilleputthammer for en uke siden. Lilleputthammer var helt topp, der kunne han ha vært begge dagene. Det er helt toppers for de minste og det de ikke kan kjøre alene, kan vi foreldre være med på. Anbefales på det sterkeste. Vi besøkte Amadeus Dyrepark på vei hjem, det ligger ca 25 km syd for Hamar. Der var det kjempefint, dyrene var veldig tamme og vi fikk kjøpe mat til dyrene så barna fikk være med å mate. Anbefales også. Vi skal garantert tilbake til neste år. Synes Hunderfossen er koselig jeg. Vi kjørte tur inne i slottet, så Il Tempo Gigante, lekte masse med dyrene, lekte i den store sandkassa og kjørte et lite tog, så noen fine forestillinger og koste oss i gresset. Man kan også ta med seg grillmat og grille i parken. Så minsten koste seg der også. Ha en flotte tur til Lillehammer!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #22 Skrevet 27. juli 2008 Vi har nettopp vert på hunderfossen og lilleputthammer med vår 2,5 åring. Hunderfossen ble oe kjedelig og folkomt for den lille, mens lilleputthammer var stoooor suksess....pesielt bompebåtene..... Hunderfossen var ok, men ikke mer enn det. Vi kom kl 10, og dro rett bassenget slik at småen fikk kost seg der en liten time før det ble for fult.... Så det at det er baseng der var topp. Eventyrslottet var det 50 minutt kø for å ta, så det droppet vi i 30 varmegrader ja!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #23 Skrevet 28. juli 2008 På hunderfossen er det flere steder inni parken man ikke får ha med vogn... derfor reiser ikke jeg dit da jeg har ei på 4 mnd og ei på 2 år... er jo nøtt til å ha med vogna inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå