Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette hos dere? Vi er jo pålagt fire ukers ferie i løpet av året i barnehagen. Og da regnet jeg med at en hadde en betalingsfri mnd f.eks juli siden det er da de fleste tar ferie. Barnehagen vår er privat og har åpent hele året. Skal jeg betale fordi de har tilbud hele året, eller kan det være at barnehagen "prøver" seg på å få ekstra betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H:I her, gelmte å si at vi har fått regning for juli..

Skrevet

Dette står i vedtektene til bhg.

De kommunale bhg. har betaling 11 mnd. i året og stenger/slår seg sammen med andre bhg. tre uker i Juli, mens mange av de private har 12 mnd. full betaling og aldri bhg. helt stengt...

Hadde mine i Steiner bhg. og da betalte vi full pris i august enda bhg. begynte likt som skolen begynner...

Skrevet

Er dere virkelig _pålagt_ 4 uker ferie i bhg; av bhg? Høres litt rart ut synes jeg... Her jeg jobber har vi i vedtektene en anbefaling om at barna får 3 uker sammen med foreldrene pr år, når det gjøres er opp til foreldre. Men ingen pålegg...! Har de lov til det da?

Vi er åpent hele året og det betales for 12 mnd, i og med at vi ikke vet når og hvor lenge de enkelte barn tar ferie. Noen tar ikke 'ferien' sammenhengende heller, men et par uker her og et par uker der.

Skrevet

Vi har 12 mnd betaling, betaler litt over makspris hver mnd og har 20 dagers pålagt ferie i året - privat bhg. Helt vanlig og lovlig.

Skrevet

Vi har også 4 uker pålagt ferie og derfor slipper vi å betale i juli. Det er sånn det skal være. Man skal ikke betale en helt mnd barnet ikke er til stede så lenge man må ta ut ferie :) Ring å hør med noen, tror nok reglene gjelder samme om det er kommunal eller privat barnehage :)

Skrevet

Vi slipper å betale i juli, barnehagen har stengt 2 faste veker + vi må velge 1 veke til i løpet av sommeren. I tillegg er det planleggingsdager som tilsvarer 1 veke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...