Gå til innhold

masse blomsterfluer!! hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller bananfluer eller hva det heter... de er ihvertfall over alt på kjøkkenet mitt nå! har ikke banan liggende, så det er ikke det... noen triks for å bli kvitt dem?

Fortsetter under...

Skrevet

sett et glass cola på kjøkkenet.. trur zalo, og rødvin også gjør susen... banan fluer kommer ikke pga banan, men mat/matavfall o.l og blir også borte m du fjernet kilden til det.. som eks matsøppel...

Skrevet

Hei hei:) Jeg har hørt at å stikke tuppen på fyrstikker i jorden til blomstene skal hjelpe. Prøvde det selv en gang, men husker ikke om det hjalp..

Skrevet

bolle med klorin skremmer dem. Men lukter ikke noe bra da---

Skrevet

Putt en godt moden banan i en brødpose og knyt igjen, stikk så masse små hull i posen. Da går fluene inn der og legger eggene sine, men finner ikke veien ut igjen. Du bærer posen forsiktig ut i søpla og du er kvitt dem, for du fjerner jo eggene også...

Har du veldig mange må du nok gjøre dette et par ganger.

Skrevet

Bland halvt om halvt med zalo og eppleeddik i en skål. Tok over 200 på en natt med dette. Utrolig effektivt, men lukter ikke noe særlig. Pass på at det ikke er noe matavfall som ligger, og vask benker og hyller, spes der du ser de trives godt.

Annonse

Skrevet

Jeg jobber i blomsterbutikk og luer på om du har planter som du kansje vanner litt for mye, da koser blomsterfluene seg veldig.

Pass på at det ikke står overflødig vann i blomsterpottene, det er favorittsted for småfluer...... La plantene tørke litt mellom hver vanning, alt etter hvilke type plante det er.

Skrevet

Ha litt salmiakk i blomsterjorden. Fungerer kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...