Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Sikkert dumt spørsmål, men husker ikke fra sist jeg var i dåp se:)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Flaut spørsmål, men takk:o)
Swana Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har aldri opplevd at etternavn også blir sagt.... Er vel bare fornavn, evt. mellomnavn...
plass'n Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Nei, den som bærer barnet svarer kun med fornavnet til barnet. (Hele navnet på dåpsbarna blir lest av den som har dagens kunngjøringer etter prekenen)
brooklyn Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 var på samtale med presten i forrige uke, han sa at bare fornavnet skal sies av den som bærer barnet. Hele navnet med evt mellomnavn og selvsagt etternavn sies ved børjan av gudstjenesten.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Hehe! Denne ble jeg tatt litt på sengen av når jeg skulle være fadder. Jeg trodde presten skulle si "hva skal barnet hete" og jeg hadde øvd og øvd på hele navnet hennes for å ikke dumme meg ut. Men plutselig sier han "Hva er barnets fornavn"!!?? Hva?..Hæ?..Uh... n-n-nora klarer jeg til slutt å stamre frem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå