Gå til innhold

Phil&Teds, OTH eller TFK?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Phil&Teds:

For:

Genial som søskenvogn

God å trille

Veldig lett, 9 kg

Liten sammenlagt

Lang rygg, holder hele vognperioden (litt smal sittedel, men ikke noe problem)

God sittestilling

Mot:

*Veldig kronglete ryggregulering, nesten umulig å få opp ryggen fra liggende til sittende stilling med barnet i vogna (men dette er annerledes på den nye Vibe-modellen, om det er den du vil ha =))

*blir en åpning bak mellom ryggen og kalesjen når ryggen er nede. Det må være sånn for at den skal fungere som søskenvogn.Det følger med ett plasttrekk + sort netting til å dekke til med, men jeg syntes det var irriterende. Enten er det for lyst eller så er det ikke vindtett. Men er veldig fort gjort å sy ett sort, vindtett trekk da, om du kan sy =)

*ikke regulerbart fotbrett, men for meg har dette ikke vært noe problem i det hele tatt, ville bare nevne det =)

OTH:

For:

Fantastisk god å trille, den beste etter min mening

Veldig god sittestilling, også for litt mindre barn

Enkel ryggregulering, liker at man kan ha ryggen i akkurat den posisjonen man ønsker

Enkel å slå opp/legge sammen

Tåler alt terreng, like god på skogsvei som på shopping

Lett, 10 kg

Mot:

Ikke regulerbart fotbrett og ikke full liggestilling - jeg foretrekker den liggestillingen som er på oth, den er veldig god men nevner det fordi jeg vet noen foretrekker full liggestilling. Synes heller ikke fotbrettet er noe problem.

Lang sammenlagt

Dyr vogn med dyrt ekstrautstyr

TFK - denne vognen har jeg ikke, men stod mellom denne og oth nå når jeg skulle kjøpe vogn sist så har gjort meg opp en mening om den =)

For:

Lang og stor sittedel, godt, pustende stoff i setet

Regulerbart fotbrett

Håndbrems

Liten sammenlagt, går i de fleste biler

God å trille (men ikke så god som oth =))

Mot:

Jeg syntes vognen føltes veldig ruvende, og litt voldsom å trille - og jeg er høy. Men tror at dette er en vanesak, man venner seg fort til det (og den er smalere enn oth mellom hjulene bak)

Liker ikke glidelås regulering av ryggen (men igjen, dette er nok en vanesak)

Tyngst av de nevnte vognene, 13,4 kg

Minst handlekurv, og den er litt vanskeligere å komme til enn på de to andre vognene

Av de tre du nevner ville jeg ikke valgt phil&teds som enkeltvogn. Som søskenvogn er den super, og den fungerer greit som enkeltvogn også, men etter min mening er de to andre bedre.

Velger du tfk får du de ekstra funksjonene som håndbrems og regulerbart fotbrett. Den har også litt flatere liggestilling enn oth, og en liggelengde på hele 1 m. Passer garantert ut vognperioden. Myggnett i kalesjen og sportsbøyle følger med vognen, og ekstrautstyret er ikke like dyrt som oth. Derfor en billigere vogn enn oth. Ifølger forhandler jeg har snakket med er den av god kvalitet, men oth er hakket bedre kvalitetsmessig. Er blandt annet en del som har hatt litt problemer med forhjulet til tfk (men dette går på garantien og blir utbedret om du er uheldig å få en vogn med "feil") Størst og lunest bag, om du skal det til.

Oth er etter min mening den som er desidert best å trille, enklest i bruk, finere enn tfk å se på. Etter som jeg har forstått det er det veldig få reklamasjoner på oth.

For barnets komfort stiller nok alle tre vognene ganske likt tror jeg.

Håper du ble litt klokere =)

Lykke til med valg av vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...