*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Vi tenkte vi skulle prøve det, for å se om det hjelper på gulpinga... Men bare lurer på om noen har erfaringer med dette??
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. juli 2008 Bare dytter litt på denna jeg..
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Jeg prøvde å bruke det. Fungerte vel bra, han gulpet mindre, men jeg gadd rett og slett ikke å styre med det.. Det må kokes opp for så å blandes i melken. Jeg lagde en kanne i kjøleskapet med dette, men det er jo så innmari tykt at lillegutt slet med å få det ut av smukken. Ennå da blandet jeg minste blandingsforhold. Men har vurdert det igjen for lillegutt gulper fælt.
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har prøvd det idag, og ho har ikke gulpa =) Så håper det fortsetter =) Jeg koka opp 1l vann, og tilsatte 2 skjeer + litt til.. Bruker sutt nr.2 til nan, og da ble det passelig tjukt =) Men koka opp og blanda til noen ganger før jeg dant riktig tjukkelse..
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Ja lønner seg nok å prøve seg frem ja.. jeg ga nok opp litt fort:-) Er det Avent smukk nr 2 du bruker?
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2008 Hehe, ja... Mente til Avent =) Går litt fort i svingene innimellom, hehe =)
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Kanskje jeg skal prøve igjen. Noen dager gulper han ikke, mens andre dager kommer det hele tiden... kjedelig å bytte klær stadig vekk, og noen ganger burde jeg jo hatt med skift til meg selv også..;-) Er ofte når vi ikke er hjemme at han gulper mest.
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2008 Det er sant.. Også er det veldig ofte at det er andre som holder henne, og får da all maten fordelt pent utover hele seg.. Herlig... Men ser ut som det hjelper her, så da håper at det fortsetter slik =)
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Vi har brukt Nestargel på poden her over ett halvt år nå, å vi er kjempefornøyde! Vi blander rett på flaska vi da, gjør i orden flaskene hver kveld til dagen etter. Fungerer kjempebra her! Vi bruker Chicco sine flasker, med smokker med 1-2-3 på.
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2008 Så dere koker ikke nestargelen?? Eller?? Men har dere merka noe forskjell på magen? Vi har ikke hatt noe magetrøbbel eller noe, så håper at vi slipper det nå også =)
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Jo, vi koker opp ønsket mengde vann (nå for tiden 210 ml), har oppi litt over ei skje med Nestargel og rister flaska godt så det ikke blir klumper. Har ikke merket noe på magen, har aldri hatt problemer med den vi. =) Men Nestargel er helt supert! Prøvde å bytte mme pga gulpinga, men ingenting som hjalp. Prøvde også mme ifra apoteket som skulle være mot gulping, men det hjalp heller ikke. Men Nestargel ble reddningen vår! =)
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. juli 2008 Vi har også prøvd den fra apoteket, men gulper like mye.. Men har prøvd nestargel i 3 flasker, og ho har ikke gulpa i det hele tatt =) Så langt er vi ille fornøyd.. Jeg tar gjerne den ekstra jobben med å koke vann i ett minutt, i stedet for bare i vannkokeren for at snuppa her ikke skal gulpe asså =)
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Vi koker bare vannet i vannkokeren vi... Koker ikke opp sånn som det står på boksen, men det har samme virkningen for det. Som nevnt ovenfor, så koker vi opp vannet, har det opp i flaska, har oppi litt over ei skje med Nestargel, rister flaska godt så det ikke blir klumper. Syns dette var lettere enn å gjøre det slik som det står på boksen.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Så dere blander nestargel rett i flasken ute å koke det først? Funker det altså? Høres jo mye enklere ut da.
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #15 Skrevet 14. juli 2008 Vi koker ikke pulveret nei, men koker vannet først. Har så oppi pulveret og rister godt. Så lett så selv far kan klare det...! hihi...
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #16 Skrevet 14. juli 2008 HA! Da skal jeg hente frem Nestargel boksen igjen og gjøre det jeg oxo. Takk for tipset... :-)
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #17 Skrevet 14. juli 2008 hva går dette egentlig ut på??? har du også oppi mme pulver eller er nestargel mme??
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #18 Skrevet 14. juli 2008 Nestargel er ett pulver man kan bruke mot gulping. Det er ett tykningsmiddel. Man bruker mme-pulver også. Nestargel gjør bare at vannet blir tykkere.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #21 Skrevet 14. juli 2008 Får kjøpt det på apoteket. Av merket Nestlè. Koster ikke stort.
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 14. juli 2008 Tror jeg betalte et sted mellom 80-90 kr jeg.. Og jeg tror at man har den boksen lenge... Her hos oss måtte de bestille det til meg, for de hadde ikke noe etterspørsel etter det, og det var kun en på apoteket som hadde hørt om det.
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #23 Skrevet 14. juli 2008 Koster 89,- på apoteket her jeg bor. Kommer jo anpå hvor hyppige måltidene er hvor lenge du har boksen da. Men vi lager 3 flasker pr døgn, og har boksen i 2-3 mnd'er.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #24 Skrevet 14. juli 2008 hhmmm... kansje jeg skal prøve det å se... bruker dere det i hver flaske???
Venter og venter... Skrevet 14. juli 2008 #25 Skrevet 14. juli 2008 Vi bruker det i hver flaske ja. Merker at hvis jeg har i litt for lite pulver i flaska så mme blir tynnere, så gulper poden. Så nesten bedre at det blir litt tjukt...ihvertfall her da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå