Gå til innhold

Jeg mistet for 2 gang...

Annabeth

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger bare litt trøst - jeg hadde en spontanabort i fjor sommer i uke 10 med utskraping - var veldig tøft for meg siden det først var påvist et levende foster.. så ventet vi litt med det hele og jeg ble gravid igjen, men i går uke 6+4 gikk det galt igjen.. som jeg fryktet mest av alt.... Jeg begynte å blø og var på ultralyd, og det viste seg at livmoren var tom.. Det var rett og slett ikke noe der, og det gjorde det i det minste lettere å få et svar med en gang og at ikke noe måtte fjernes fra meg..

Men jeg er likevel veldig lei meg, jeg trodde det skulle gå bra denne gang og det er tøft å oppleve noe slikt 2 ganger på rad.. Føler meg helt utenfor meg selv akkurat nå og supersliten..Men jeg hadde jo bare visst det i to uker og det hele er som en forsinket menstruasjon. kunne bare ønske det ikke gjorde så forbaska vondt.... Men det var verre i fjor og legen sa jeg bare kunne prøve igjen med en gang, siden jeg slipper å ha noe inngrep.

Jeg er ble akkurat 35 år, men heldivis har jeg en skjønn gutt fra før, men jeg var så lykkelig nå og plutselig er alt snudd på hodet..

trengte bare noen å snakke med i samme situasjon, god klem til alle dere andre

Fortsetter under...

Takk. ..Ja vi får krysse fingrene for oss begge! nei det ikke kjekt, kunne ønske jeg bare ble glad igjen som om intet hadde skjedd.. i gamle dager ville det jo bare vært som en forsinket menstruasjon prøver jeg å si til meg selv.. Men jeg kan ikke la være å tenke at det liksom er noe galt med meg, men så gjentar jeg at det bare er en forsinket menstruasjon.. Jeg er iallefall glad det skjedde nå når det først skulle skje og ikke senere! OG jeg er glad jeg slipper utskraping og at det bare var å kjøre på videre.. Men føler litt av gleden ved det hele er i ferd med å forsvinne, for det blir så mange bekymringer av det. Men jeg må bare gjennom det..

Jeg tenker også at det er urettferdig - men da tenker jeg at det finnes så mange verre ting ( og at det "bare" er en forsinket menstruasjon"..)

Men godt å få luftet seg, jeg har så veldig masse følelser men jeg tenker at om en ukes tid vil jeg ha det bedre iallefall....

Mannen min og gutten min skal reise vekk en uke for han har litt lenger ferie enn jeg, og når de er tilbake skal jeg ha jobbet mye ut av systemet mitt. Tenker jeg.

Noe som er litt guffent er at det har begynt å ryktes på jobben om det pga en venninne som glapp ut med det.. Neste gang skal jeg holde det helt for meg selv iallefall..

Kunne ønske jeg bare visst hva som var den beste måten å håndtere dette på..

Takk igjen for svar, klem

Det er en prosess som man må igjennom, og jeg tror du gjør mye riktig ved å "lufte deg" her på sidene og ved å slappe av. Jeg holdt meg for meg selv hele helgen (SA på en fredag) og på mandag holdt jeg svært lav profil på jobb (ikke felles lunsj osv). Hadde rett og slett ikke energi til sosiale situasjoner utover det med nærmeste familie og de to venninnene som visste om det. Neste gang jeg skal jeg si det til de samme to venninnene og nærmeste familie. Hvis venninnen din har satt ut ryktet til noen på jobb, kanskje hun kan gjøre en liten "ryddejobb"? Da mener jeg fortelle det til de som ville komme til å spørre deg direkte om graviditeten på jobben, så slipper du å bli minnet dette i sitausjoner der det blir litt tøft for deg.

Ta vare på deg selv i de nærmeste dagene og så blir det baby til våren/sommeren 2009 skal du se! :-)

Klem tilbake.

opplevde du det i forrige uke? For noe herk det er!!!!!!!!!!!!!

jeg kommer bare til å si det til nærmerste familie neste gang

ja jeg ble ganske skuffet over at hun glapp ut med det.. Det er så mange gravide på jobben nå det er jo så som så akkurat nå men men..

Ja vi får satse på baby litt senere!!!!

men nå orker snart ikke være lei meg lenger. Lurer på om jeg snart bare skal sette en tjukk strek. jeg gidder ikke dette mer. Det er så mye annet å glede seg over!!!!!!!!!

Er iallefall viktig for meg å trene masse - det er min beste terapi, har allerede syklet i to timer i dag og nå baker jeg.......

Jeg hadde det for to uker siden...

Morsomt at du sier dette med trening som terapi. Jeg ble så utrolig trøtt da jeg var gravid (SA i uke 10), og orket ikke å trene. Dessuten visste jeg iikke så mye om trening og graviditet og var redd for at det skulle bli for tøft for spiren. Jeg gikk en del turer i steden. Likte det uansett dårlig for trening har alltid vært viktig del av hverdagen min. Den siste uka nå har jeg kost meg med trening nesten hver dag. Dessuten har jeg kjøpt en skikkelig fin bok som trening og graviditet- så skulle jeg være så heldig å bli gravid på nytt vet jeg mye mer....

Kos deg med masse trening og bakeverk- høres helt topp ut! :o)

Annonse

Hei hei. Du er ikke alene. Jeg mistet denne uken i en MA, var snart i 10 uke, men fosteret hadde vært dødt siden ca 6 uke. Mistet også i en SA i aug i fjor. Så tok meg 9 mnd å bli gravid igjen, Føles så tomt og urettferdig. Ikke nok med at jeg sliter med å bli gravid, men når jeg endelig gjør det, så går det ikke da heller.

Jeg trøster meg iallefall med at jeg kan bli gravid og at det fester seg, i følge min gy som er spesialist er dette det vanskeligste i hele prosessen. Trøster meg med at jeg bare har hatt J uflaks.

Neste gang er det vår tur. Ikke mist håpet og kos deg med trening. Jeg skal på ferie fra fredag og har bestemt meg for å trene hver dag.

Masse lykke til videre

hilsen en i samme sit som deg.

klem klem

Hei!

En liten trøsteklem herifra. JEg vet at dette er tøft å komme gjennom. Har selv mistet to ganger på rad. 1.gang i fjor der det ble oppdaget MA på ordinær ul i uke 18 (hadde vært død i 3-4 uker). Ble ikke gravid før i desember. BLe oppdaget ny ma på tidlig ul uke 7+5 - nesten tom livmor. Hadde utskrapning begge gangene. Men, denne gangen ble jeg gravid etter bare en mens. Overraskende, i og med at det gikk så lang tid sist. Er nå i 23.uke, og håper det går bra denne gangen.

Det er ikke så veldig uvanlig å miste to ganger på rad, dessverre. Krysser fingrene for at det går bra neste gang!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...