wonki Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 en liten en på 17mnd som er blitt enormt mammadalt. kjære tid bare visst jeg er i samme rom så kommer denne "late som sutringen" som jeg vil kalle det. jeg blir helt sprø. han har aldri vært slik før og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. overse, gi kos...??? noen som har vært igjennom dette?
Leola Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 har det sånn her også! synes det er ekstremt mye gråting og suring i løpet av dagen. vet ikke hvordan jeg skal takle det her heller. ligger i skrivende stund på gulvet og sparker og hyler. har prøvd å trøste men hun bare slår og hyler mer så nå bare satt jeg henne ned..
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Her er det også en del sutring om dagen. Min gutt er straks 19 mnd og har sutret en stund, men jeg tror det med tid og stund vil gå over. I denne alderen har ikke alle utviklet språk nok til å kommunisere, og jeg tror det er det som blir frustrerende for smårollingene. De vil så gjerne uttrykke hva de mener (for de forstår veldig mye), men får det ikke helt til... Og barne er forskjellige, storerbror hadde mer språk på samme alder og sutret ikke så mye som lillebror her. Foreløbig går det mest i mamma, pappa, nanna, ned og forskjellige vokallyder. Kan være vanskelig, men jeg tror det beste er å bare overse sutringen. Allerede nå begynner de små å utnytte oss foreldre (manipulere) og teste grenser. Mye av denne sutringen tror jeg i tillegg til frustrasjon over språket kan være som nevnt ovenfor....testing. En måte å få det som de vil på. Går vi og bærer på de hver gang de sutrer er det vi som foreldre som vil slite mest, både med fysiske plager, stress og til slutt å avvenne barna med å få det som de vil... Hørtes kanskje litt kynisk ut nå, men er ikke ment som det.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Her har det vært sutring og skriking i økende grad i et par måneder (hun er nå 12...). Etter å ha lurt lenge på om hun var syk eller fikk tenner eller noe, har jeg skjønt at det bare er oppmerksomhetsmas. Hun slutter med en gang jeg gjør som hun vil. Så nå har jeg begynt å være litt har med henne og bare snakke til henne i stedet for å ta henne opp hele tida og sånn. Hun blir rasende, men det må nok til, iallfall her i gården.
Monamor<3Liveliten Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 oh yes....hun er 17 mnd og en ufordragelig drittunge for tida...raseri anfall for ingenting, konstant sutring og skrik...huff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Takk for alle innleggen her inne, godt å høre at flere har det samme problemet. Selv har jeg vært midt oppi i en krise med jenta mi 20 mnd. Hun har sutret og vært mammdalt , hengt etter meg hele tida. Helt forferdelig og frustrerende. Jeg har hele tiden sagt til meg selv at dette er på grunn av at like før språket løsner og at hun blir sint fordi hun ikke får utrykt seg. Så dette er nok en periode , så går det seg til. Vi får holde ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå