Gjest Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 .. og synes dere at når eldstemann har dobbeltnavn, bør nestemann også ha det? Er så usikker på om 'det enkle ofte er det beste' - men vil gjerne kalle opp også.
mamma til Isak Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Vi har ett navn til gutten vår, vurderte lenge to, men er veldig førnøyd med valget. Synes at det rett og slett ofte blir for mye med to! Han har mitt etternavn, og samboeren min sitt navn+son som mellomnavn, så det blir jo på en måte dobbeltnavn. Synes at når ett av søsknene har dobbeltnavn, så må resten av søskenflokken også ha det. Det blir mer stil over det da:)
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Sambo haar bare ett navn, men broren hans har dobbeltnavn. Spørs jo litt på lengden. Men tilsammen ahr de ca like mange bokstaver i sine navn.
RosaPinkPanter Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Sønnen min har et navn... Blir nok det samme med nestemann!
Synnøve_Solbakken Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Begge barna våre har ett navn. Ikke så glad i doble navn. Syns heller ikke søsken trenger å ha like mange navn.
sonne Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Jeg har selv dobbeltnavn og bruker begge navnene. Synes det er litt "tull" å ha to navn hvis man ikke skal bruke begge. Blir nok enkeltnavn her tror jeg.
Frøken Løken Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Begge mine har eit navn. Syns det held i massevis.
Krissy78 Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vår første har bare ett navn og det blir det på nr to også. Har to etternavn og da blir det veldig mye med to fornavn også... :-)
birrisj05.02.09 Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Ikke dobbeltnavn, men mellomnavn! Synes ikke det er identitet over f.eks Per Olsen.. Så jeg skal ha mellomnavn på alt og alle
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Stesønnen min har to lange fornavn og bruker begge i dagligtale. Tungvint og jeg har alle mulige kallenavn på ham for å slippe å bruke begge. Sønnen min har et kort og enkelt fornavn. Det var viktig med ett fornavn og ett etternavn for min del. Skulle det dukke opp ei jente etterhvert, tror jeg nok at jeg vil slite litt mer. Begge våre mødre er døde og da kunne det kanskje være aktuelt å bruke ett dobbeltnavn for å kalle opp, men da bruke kun ett til daglig. To navn blir for mye til daglig synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå