maibaby-Ingrid2008 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Har følt meg i toppform siden fødselen for 7 uker siden helt til nå i det siste. Er ganske svimmel og føler meg sliten nå. Gikk ned alle svangerskapskiloene nesten med en gang, og nå har jeg gått ned et par kilo til. Er normalt slank. Kan det være at man blir sånn når ammingen begynner å tære på kiloene? Er flink til å spise kjøtt, fisk frukt og grønnsaker. Flere som har opplevd dette? Er det noen spesielle vitaminer som er viktig å ta når man ammer?
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Jeg er også svimmel og sliten, men ammer ikke. Ammet bare de 6 første ukene, så forsvant melka Uansett.. kan nevne at jeg har gått ned alle de 12 kg jeg la på meg i sv.skapet, pluss 8 kg til..!!! Jeg får stadig kommentarer på at jeg har innhula ansikt, at jeg ser "dratt" ut etc.. lite hyggelig. Jeg prøver å spise, men har ikke samme matlyst som før.. Kan også være i sammenheng med at jeg er mye sliten. Vurderer å kjøpe meg slike ernæringsdrikker snart.. Når det gjelder vitaminer, ville jeg ha satsa på multivitamin + ekstra b-vitamin(eller ta en teskje malt - det er knall!) + jerntabletter (hemofer). Dette er det jeg tar. Og selvfølgelig omega3! Det er suverent vettu :-) Vet ikke åssen det er med å ta vitaminer i tillegg når man fra før har en god og variert kost når en ammer (at det ikke blir noen skadelige doser), men hvertfall er Omega3 og jern kjempeviktig! Håper du blir å føle deg bedre.. Hvis du ikke blir bedre, burde du ta deg en tur til legen for å sjekke jernlager og blodprosent. Det gjorde jeg, og måtte starte med tilskudd. Lykke til og klem :-)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Syns du skal ta deg en tur til legen å få sjekka jernlageret ditt, for dette er typiske symptomer på at det er mangler der...
lamamma Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 har vart borti noe lignende, er naturlig slank og tappet fort de ekstra kg fra svangerskapet som jeg håpet få behålle litt lenger... jeg var i toppform første ukene men ble "tappet" for energi rundt uke 8-9. taper enn del hår også. nå "må" jeg ha en ettermiddagslur og prøver å spise mye fett og protein for å holde meg i form, og kaker og krem og fløteis, sjokolade, potetgull og gotteri, rett og slett fettokur isteden for slakekur. det er jo noen som blir veldi tynne av å amme. tar en tur ut i frisk luft vær dag også, det hjelper på humøret. Noen mener det er bra med vitaminer, men andre eksperter mener at vi i norge får i oss tilstrektlig med ernæring gjennom vårt gode kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå