37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #26 Skrevet 13. juli 2008 Det er eg slett ikke. Bare en helt vanlig mamma. det finnes mye verre ting enn dette skal eg love deg. Hilsen ei som nettop har gitt lillemor nan og nestle maisgrøt. Eg synes du er fryktelig uretferdig som kan si slik. Ps. Hu lillemor liker hipp og småfolk og:)))
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #27 Skrevet 13. juli 2008 jeg bruker maisgrøt og natusan våtservietter til emilie... tør å innrømme det ja. og bryr meg ikje hva dere skiver!!!
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 13. juli 2008 #28 Skrevet 13. juli 2008 jeg bruker det samme som " mamma til emilie". Syns det er gode produkter jeg!
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #29 Skrevet 13. juli 2008 Godt å se at det finnes andre mammare som meg:)
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #30 Skrevet 13. juli 2008 Hm. Bømlo er jo verdens navle det. Og dessuten så er eg en ekte HAUGESUNDER.
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #31 Skrevet 13. juli 2008 Og eg er fullt oppdatert. Og eg driver ikke å mobbe folk. Eg er bere en helt vanlig mamma som gleder meg til å gi Martine Middagsmat fra Nestle i morgrn. For det blir første gang eg gir henne det.
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #32 Skrevet 13. juli 2008 Du får sende ned din bedre mat til de du da. Tror ikke det er det som er problemet. Ps. Har god samvittighet eg.
Aibell Skrevet 13. juli 2008 #33 Skrevet 13. juli 2008 Jeg skjønner at du ikke tar denne tråden seriøst, men kan du ikke være så snill å lese det som står på ammehjelpens side? http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108&show=19
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #34 Skrevet 13. juli 2008 Gammel er eg ja. Men fullt like vanlig mamma for det. Og eg har ikke noe negativt å si til deg. For eg er ikke sånn. Bør ikke du slutte å være så negativ, eller er du bare sånn. He he. Dette var litt gøy. Fyre litt under ungjenta.
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #35 Skrevet 13. juli 2008 Ha det kan eg vel. Men slutter ikke med produktene for det. Lillemor liker bare maisgrøten deres. nemlig
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #36 Skrevet 13. juli 2008 Du burde ikke gå til personlig angrep på meg om hvor eg bor og hvor gammel eg er. Er den eg er. Nemlig en helt normal mamma. Og det er mange av oss normale mammaer.
tittentei... Skrevet 13. juli 2008 #37 Skrevet 13. juli 2008 Att dere gidder!!!! Her går det på Nestle:)
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #38 Skrevet 13. juli 2008 Jeg er også en helt vanlig mamma og bruker de produktene jeg liker. samme åssen merke det er...
Yo&La+spire Skrevet 13. juli 2008 #39 Skrevet 13. juli 2008 Dere er helt sikkert helt vanlige mammer dere som bruker nestle og natusan, eg tror iallefall ikke noe annet, og for de som ser oss på gata ser nok ingen forskjell..... Forskjeller ligger nok på innsiden;)....Eg, og mange med meg, velger å ta avstand og ikke "gi" penger til produsenter som driver ulovlig markedsføring (som fører til at barn dør) og som f eks tester på dyr (dessuten vil eg ikke utsette dattera mi for farlige stoffer). Eg mener at vi bør vere bevisst på hva vi kjøper og ikke minst hvilke verdier vi gir til barna våre. Eg vil ALDRI at min datter skal tro at det er greit å bare kjøpe et produkt helt ukritisk uten å tenke på konsekvensene. Eg vil at hun skal bry seg om andre enn seg selv og sine aller nærmeste. Eg vil at hun skal vere bevisst! Så får dere andre fortsette å støtte barnedrap og dyremishandling så mye dere vil, men eg synes det er trist at dere gjør det og ikke minst at dere "skryter" av det (haha, eg bryr meg ikke om andre bare meg selv - holdning). Og eg synes det er trist at dere ler av oss som faktisk er tar bevisste valg.
Spira31 Skrevet 13. juli 2008 #40 Skrevet 13. juli 2008 Heilt samd med deg Yo&La... me støttar heller ikkje Nestle.. Her går det i Hipp eller så lagar me maten sjølv til ho! Lett og blir sååå mykje betre! sjekk f.eks www.barnemat.no
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 13. juli 2008 #41 Skrevet 13. juli 2008 Synes det er litt å overdrive dette. Men men. Eg aksepterer ditt valg 100%. Men det betyr ikke at eg lar være å gi barnet mitt produktene for det. For eg ser jo hva vanlige mammaer handler til barna sine i butikken og det er nok for meg. Eg bryr meg om barn i verden. Ikke tro noe anna. Og eg elsker dyr.
Gjest Skrevet 13. juli 2008 #42 Skrevet 13. juli 2008 Ja jeg syns også det er å overdrive..Fælt å si at man støtter barnedrap fordi jeg velger å gi barnet mitt grøt fra nesle.Og jeg syns ikke jeg eller andre som bruker nesle produkterer er forferdelige personer for det.
Yo&La+spire Skrevet 13. juli 2008 #43 Skrevet 13. juli 2008 Ja, det er fælt å si det, men det blir ikke mindre sant av den grunn. Når du kjøper nestle sine produkter, går noe av pengene til ulovlig markedsføring med fatale konsekvenser. Og du andre over....du bryr deg sikkert om både andre barn og dyr ja, så lenge det ikke koster deg noe...Lett å si at en bryr seg, men eg synes egentlig ikke du bryr deg så mye om akkurat disse barna og dyrene når du velger å "gi" pengene dine til noen som gjør dem vondt. Eller hvordan mener du at du gjør det da? Sitter og tenker på dem i stua di? For det hjelper veldig lite.... Eg sier ikke at de som bruker nestle er forferdelige personer, men det virker som om noen i denne tråden iallefall er både naive og lite empatiske. Eg mener heller ikke at de som kjøper nestle nødvendigvis støtter barnedrap i tanken, men økonomisk så gjør de desverre det.
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 14. juli 2008 #44 Skrevet 14. juli 2008 Alle har sine egne meninger om mangt. Synes ikke å boykotte disse produktene, men at andre gjør det er greit for meg. Men eg gjør da noe for andres barn eg og, som også nytter. Klærne, lekene og skoa som ungene vokser i fra sender eg til Ukraina hver gang det er innsamling. Og har kjøpt mange av klærna til ungene mine brukt. Vogna og alt anna babyutstyr er også kjøpt brukt. Der er eg veldig bevisst på å spare på miljøet. lykke til med boykottinge alle dere. Eg kommer til å fortsette til å gi ungen min den grøten og den mme hun liker og tåler. Og økonomisk så støtter vi så mangt. Ikke bare gjennom nestle og natusan.
Kystrøya Skrevet 14. juli 2008 #45 Skrevet 14. juli 2008 Har lest listen over fy-fy ting på dyrevernalliansen sin side nå. Og jeg må jo ærlig si at jeg ikke var klar over at så mange produkter er testet på dyr. Men, jeg må si jeg er nysgjerrig på hvordan dere klarer rent praktisk å holde dere unna alle disse produktene? Det er jo bra mange. Ser f.eks at både libresse, always og o.b står oppført der? Hvordan gjør dere det når dere har mens da? Her selges ikke andre produkter enn det. Iallfall ikke som er meg bekjent. Så det kan ikke være så lett og skulle unngå alle disse produktene hele tiden. Hvor finner man forresten oversikten over dem som benytter seg av barnearbeidere? Ser Telenor og coca cola er nevnt, men finnes det en liste over dette og?
mathildas_mamma Skrevet 14. juli 2008 #46 Skrevet 14. juli 2008 Bare et spørsmål Dere som lar være å kjøpe Nestle av diverse årsaker; når dere lager mat til deres skjønne små; sørger dere for da å kjøpe økologisk dyrket grønnsaker og kjøtt fra Norge, og holder dere dere bevisst unna grønnsaker fra f.eks Israel (siden man må boikotte dette også??) Dersom man skal ha en virkning på Nesle, så må mange gå sammen og boikotte. At en sitter her og en sitter der, det driter nå Nestle i. Om man har en stor organsiering ville dette fungert bedre. Og dersom man skal få flere folk med til dette så synes jeg dere skal vurdere en litt smartere innfallsvinkel enn det som er beskrevet over. Å hetse og kritisere er vel ikke så veldig lurt å gjøre når man driver med opplysning.
Yo&La+spire Skrevet 14. juli 2008 #47 Skrevet 14. juli 2008 Det blir helt feil å si at man MÅ boikotte israel fordi man velger å boikotte noe....man velger selv sine "kampsaker" og man trenger ikke "redde hele verden", men man kan gjøre noe. Beklager visst eg var litt krass i går, eg mener selvfølgelig ikke at alle MÅ boikotte Nestle heller, men eg velger å ikke støtte disse barnedrapene. Så får andre la vere å boikotte de og gjøre annet godt for verden...Det var mest den "eg bryr meg bare om meg og mine barn" - holdningen eg reagerer på....Og at eg ofte blir ledd av fordi eg "gidder å boikotte Nestle". Det finnes alternativer, og det er ikke noe vanskelig å bruke disse. Når det er sagt så er det veldig mange som boikotter Nestle, og som har gitt beskjed til nestle om at de gjør det. Butikken her begynte å ta inn alternativer etter at eg gjenntatte ganger ba de om å gjøre det. Så det hjelper! (og om noen velger å ikke boikotte nestle fordi de synes eg er teit eller noe slikt, så er jo det bare helt idiotisk! Tror folk klarer å ta beslutninger på annet grunnlag;) Når det gjelder økologiske grønnsaker så er desverre ikke utvalget så bra...enda....Vi prøver å handle økologisk når vi kan, men enda viktigere synes eg det er å velge norskprodusert (kortreist) mat og varer. Både pga miljø og fordi norske produsenter må rette seg etter strenge retningslinjer. Silje med 2 små nydelige: Det finnes alternativer til libresse, always og o.b også, man må bare finne alternativene;) Det er lett å tro at de mest kjente merkevarene er de eneste på markedet, men slik er det jo ikke:) Dersom man virkelig vil unngå produkter testet på dyr kan man bruke tøybind eller mooncup, eller hva med first pris, Ella (eller er det samme produsent som o.b mon tro?) eller andre...? Liste over selskaper som benytter seg av barnearbeidere har eg ikke funnet....Velger selv om vere skeptisk til de fleste som legger produksjonen til et u-land der de kan få billig arbeidskraft. Det er ikke bare barn som blir utnyttet.
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 14. juli 2008 #48 Skrevet 14. juli 2008 jeg er så enig så enig med deg, 37 år og 5 barns mamma! Her går det også mye i nestle og natusan. Bruker en del andre produkter og, men de først nevnte er klart best for vår del. Å komme med personangrep bare fordi man bruker disse produktene er lavmål. Veldig dømmende og egoistisk å henge ut folk på denne måten. Men jeg orker ikke bruke energi på sånne personer! Det er greit å ha ulike meninger om ting- men RESPEKT, folkens, for andres meninger!!!!!!!! Yo&la: tror vi er uenige om stort sett det meste her i verden. Har diskutert med deg før- å vi blir aldri enige. At du tar de valg du tar er helt i orden. Men du godtar visst ikke når noen tar andre valg enn deg, du skal absolutt ha respekt for dine valg og bombarderer alle med skremselspropaganda- men å respekter andre gjør du ikke. Helt typisk dib diskusjon dette her! Ha en god dag, alle sammen;-)
CB-BabyBoy Skrevet 14. juli 2008 #49 Skrevet 14. juli 2008 Det er flott at man reagerer på store selskaper som ikke oppfører seg riktig osv, men man får ikke flere med på det ved å kjefte på folk som det blir gjort i tråden her. Jeg tok en liten runde idag i relativt store matforretninger; det er praktisk talt umulig å finne glass til barn under 6 mnd som ikke er fra Nestle. Jeg har funnet 1 fra Hipp; et gulrot og potetmos som lillegutt ikke liker. Det er flere på nettsiden, men de finnes ikke i butikkene. I tillegg så setter det sinnsyke flekker på klærne; det er umulig å få vekk. Når vi skulle begynne med grøt, så valgte jeg Småfolk, men den vil han rett og slett ikke ha. Jeg har ikke råd til å kjøpe mange esker med grøt for å teste ut kun for å unngå Nestle når han faktisk spiser maisgrøten. Så skulle vi ha mme; jeg kjøpte Hipp, men han nekter plent å drikke og jeg klarer ikke pumpe nok til å ha. Dermed må jeg bruke Nan for jeg har heller ikke råd til å kjøpe mange typer av dette for å prøve meg frem. Jeg vurderte å lage maten selv, men vi har faktisk ikke stor nok fryser. Man si barnemat tar ikke mye plass, nei, men den er da så liten at jeg må bruke den lille plassen jeg har til annen mat. Og vi har heller ikke plass til å kjøpe en større en. Det er nyanser her som diverse nekter å ta hensyn til akkurat som i en hel haug andre debatter. Og man ignorerer begrepet respekt for andre. Jeg er gjerne med på en slik kamp, men se litt på fremgangsmåten da.. Å anklage folk for å praktisk talt være deltagende i barnedrap er ikke måten å gå frem.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. juli 2008 #50 Skrevet 14. juli 2008 eg bruker både nan å nestle sine matglass og natusan sine våtservietter som mange andre her.. men snuppa her e så stor at hun kan spise en del av det vi spiser så lenge vi tar av til hun før vi kryddrer det. jeg har også hørt at det er mindre jern i hipp sine matglass, men snuppa her elsker nestle sin grøt så da får hun den;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå