Gå til innhold

Hva er "galt" med nestle....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noen IKKE skal bruke produkter fra nestle, heller ikke natusan..? Det er fy fy..Hvorfor..? Noe jeg ikke har fått med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi boikotter Nestle fordi de nekter å følge markedsføringsloven og dette har ført til at mange barn i u-land har blitt feilernærte og dødd. (nestle forteller mødrene at mme er best og at de ikke må amme. Men mødrene har ikke råd til mme og blander den ut for svak eller med forurenset vann osv....Veldig kort sagt!) Nestle nekter å slutte med dette, selv om de siden 80 - tallet har fått beskjed av WHO å skjerpe seg. Ikke noe galt med produktene såvidt eg vet, men eg vil ikke støtte dette.

Natusan har vel komt veldig dårlig ut i tester fordi de inneholder endel skadelige stoffer....vet ikke så mye om dette eller hvilke stoffer det er da.

Skrevet

I tillegg til det er det ofte tilsatt sukker og annen dritt i grøten. Ikke her i Norge da vi har meget strenge lover og rettningslinjer de må følge, men hos andre land som ikke har de samme strenge rettningslinjer som vi har. Spesiellt i fattige land.

Skrevet

Dette med nestle visste jeg ikke..men er ikke natusan testet på dyr??

Skrevet

Du kan lese mer på www.ammehjelpen.no

Skrevet

Nan kommer fra nestle, min baby tåler ikke andre mme enn den. har prøvd ut alle mme man får kjøpt i butikk og apotek. Hvordan boikotte nestle da????

Skrevet

Som en sa her oppe, det er ikke farlig å bruke nestle i norge på grunn av strenge regler, så du kan jo bruke nan, men du kan jo la vær å bruke glassene f.eks..? :)

Skrevet

Vet ikke heller hvilke stoffer det er i natusanen som er skadelig, men jeg vet at det blandt annet er forbudt i danmark fordi noen av stoffene vist nok er kreftfremkallende...(?)

Skrevet

Natusanproduktene er testet på dyr ja. For de som er interesserte finnes lister over fy-fy produsenter mtp dette på nettsidene til dyrevernalliansen.

Skrevet

Natusan sin shampo for baby/barn holdt på å bli tatt ut pga at den var for sterk.

Skrevet

ha ha herregud for en heksejakt ;-). Ingen kosmetiske produkter i Norge er testet på dyr. Det er ikke tillatt og har ikke vært det på flere tiår. Kun marketing triks fra Body Shop at deres ikke er testet på dyr (riktig nok, men liksom ikke så mye effekt å si at ingen andre produkt er det heller ...)

Skrevet

Greit nok,men Johnson & Johnson som står bak Natusanproduktene driver ikke forretning kun i Norge vettu...

De har forskningsfasiliteter bla i USA, Australia og Japan + mange andre steder, ikke sikkert reglene for kosmetisk testing er like strenge der som i Norge.

Går fint an å boikotte et produkt selv om produsentene må følge reglene i Norge ved ikke å selge de av produktene sine her som inneholder bestanddeler testet på dyr.

Skrevet

Det er lov å tenke litt utover landegrensene også. Bare fordi norske dyr ikke blir rammet (eller i Nestle sitt tilfelle, norske barn) betyr ikke det at produsentene ikke driver med snusk andre steder....Husk; du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv;)

Skrevet

Men da må vi jo i solidaritet boikotte Telenor også? Med tanke på hva de gjør i utviklingsland? Coca Cola også? Jeg bruker ikke spes mye nestlè og ikke natusan.. Men det er jo fordi det bare ble ikke sånn..

Skrevet

Eg gjør det eg;) Synes det er viktig å ta avstand fra produsenter som ikke følger lover og regler og som utnytter andre mennesker. Det vil ikke eg støtte med mine penger! (holder med stort sett unna de største produsentene, det er "alltid" noe skummelt med de. Kjøper heller fra lokale, også på grunn av miljø;)

Skrevet

Ja,om du virkelig klarer det,så all respekt til deg!!! Og ikke minst ære. Men det er nå desverre sånn at det foregår mer "rusk" i kulissene enn det vi aner,stort sett i de fleste bransjer.. Og det med Telenor har sett dagens lys nå de siste månedene..

Henne & Mauritz var jo nyhetene for noen år tilbake,fordi de brukte ulovlig arbeidskraft i Asia,da som barnearbeidere.. Men det er vel glemt av de fleste i dag. Og hva med det at mange har møbler og gulv av trær fra regnskogen? Jeg synes det er for mye å tenke på i det daglige..

Skrevet

Haha,ja det var akkurat det jeg mente... Du vet selvsagt ALT som ikke er bra? Alle selskaper som driver med noe snusk?

Skrevet

Enig med Ludderet eg....Det er selvfølgelig riktig at en ikke kan unngå ALT som skader noen på en eller annen måte, rett og slett fordi det er vanskelig (om ikke umulig) å vite hva som foregår og om rykter som går er sanne. Men det betyr ikke at en skal drite i alt vel? Bare fordi du ikke kan boikotte alle som driver med snusk, betyr vel ikke det at du ikke kan boikotte noen?

Skrevet

Forresten....Å boikotte nestle, coca cola, telenor og natusan (de eg nevnte tidligere oppe) er vel ikke spesielt vanskelig vel? Det finnes masse gode produkter som kan erstatte disse, som er like tilgjengelige i butikken. Produkter som etter min mening også er bedre!

Skrevet

Hva er problemet her egentlig? Eg har 5 barn. Alle har fått grøt fra de var små. Og såper har eg brukt da eg vasket de. Har aldri tenkt å slutte med det heller. Er det virkelig noen av dere som kan si at de ikke har gitt maisgrøt til gullet sitt. Smurt såre stumper med natusan sin sinksalve? Det har eg gjort og ungene mine har overlevd. Og har ikke tenkt å slutte med det heller. Stoler på nestle og natusan eg.

Skrevet

Så du har altså aldri brukt noen av produktene deres? Og den andre maten da? Tror du den er så mye bedre for naturen. Du bruker vel ikke papirbleier heller da antar eg for det er jo et alvorlig helseproblem også!!!!

Skrevet

Naivt er virkelig ordet her ja:) Må bare le! Mener du virkelig det du skriver eller?

"Er det virkelig noen av dere som kan si at de ikke har gitt maisgrøt til gullet sitt. Smurt såre stumper med natusan sin sinksalve? "

Natusan er virkelig ikke den eneste sinksalven, og ikke alle trenger sinksalve. Finnes mange som er bedre for barnet og omgivelsene. Nestle er heller ikke de eneste som lager barnegrøt.

Skrevet

Har forresten ikke brukt noe av den andre barnematen til nestle heller. Hvorfor skal eg det når det finnes alternativer? Hvorfor skal eg støtte noen som driver med barnedrap når eg kan la vere? Ville du synes det var gøy visst noen gav penger til noen som var med på å ta livet av barna dine?

Og, nei, vi bruker ikke papirbleir. Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Klart eg mener det. Har selvsakt prøvd andre sinksalver også, men ingen er så god som natusan sin. Trodde dette skulle være en god side for alle foreldre her inne eg. Har hatt barn i snart 19 år og minstejenta er snart 6 mnd. Eg er verken naiv eller dum. Bare en helt vanlig mamma!!!

Skrevet

Du bør forresten lese hva tråden handler om før du svarer....Hvem har sagt at Nestle ikke er bra for NATUREN? Er vel ikke det vi snakker om vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...