Gå til innhold

Hvordan våkner deres barn om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 19 mnd som sier i fra at han har våknet og vil stå opp med å hyle og skrike hver morgen. Det har han gjort han ble født omtrent, da er det jo naturlig, men jeg trodde han skulle slutte med det når han ble eldre. Jeg har en gutt på 5 1/2 år også, han sluttet med det da han var ca 15-16 mnd.

Minstemann har ikke så veldig mye språk enda, men han sier mamma og pappa.. Kanskje han begynner å si i fra på en mildere måte når språket utvikler seg litt mer.

Slitsomt å våkne til den hylingen hver morgen....

Hvordan sier deres små i fra om morgenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun våkner å hyler her også, er 14 mnd. Virker nesten som om hun egentlig er mer trøtt (hun våkner kl 6), men sovner jo ikke igjen. Hyler ikke når hun våkner etter formiddagsluren.

Skrevet

Mange ganger hvis lillemann har fått for lite nattesøvn av en eller annen grunn så kan han våkne med syting eller hyling..men når han har sovet natten gjennom så våkner jeg som regel av at han står å pludrer ved sengekanten:)

Skrevet

Tror vi er veldig heldige her. Lillegutt våkner mellom halv åtte og åtte og ligger i senga og leker med seg selv, pludrer og koser seg til jeg står opp i åtte tiden. Han har ligget og lekt siden han var ganske så liten, nå er han 17 mnd. Av og til roper han mamma, men da roper jeg tilbake at det er natta enda så er det greit.

Når han sover på dagtid roper han på meg en gang så henter jeg han.

Skrevet

Sånn er det her også (15 mnd)! Hun hylskriker fra det selundet hun slår opp øynene. Av og til tror jeg faktisk hun gråter før hun i det hele tatt er våken. Det virker so o hun er programert til å starte å skrike en gang mellom 5 og 6. Så her er det tidlig morgen! Som oftest skriker hun når hun våkner fra hvilen sin også. Vi har opplevd en gang om morgenen at hun lå å pratet litt og så ropte hun på mamma og pappa. Det samme har vi opplevd 2-3 ganger når hun har hvilt. Må bare legge til at jenta vår har aldri sovet noe særlig godt, og vi har slitt med søvnen hennes siden hun var 5 mnd. Jeg tror egentlig ikke hun er uthvilt om morgenen og at det er derfor hun skriker.

Skrevet

Her hører jeg et "Æ" (eller fler hvis jeg er litt treg...), i fem-seks-tiden. Da får han komme over i vår seng, litt pupp, og som oftest mer sove.

Når han da våkner igjen er det å sprette opp og starte morgengymnastikk...:)

Skrevet

Mi tulle på 15 mnd våkner alt fra 5.30-08 om morningen. men hun ligger bare i senga å tuller å snakker. men går det for lenge til vi tar henne opp, begynner hun å slå i veggen. våres soverom er vegg-i-vegg.

Skrevet

her er det litt forskjellig

kommer ann på hvor godt han har sovet tror jeg...

men som regel våkner jeg av at han ligger å prater med seg selv, bamsene og kluten sin... men er jeg litt treig (5-10min) begynner han å grine!!!

Skrevet

Kommer litt an på... Vanligvis sutrer han litt for å si ifra at han er våken,hvis ikke vi kommer inn innen 10min blir han sinna.

Skrevet

jenta mi er 14 mnd ligger som regel og pludrer for seg selv i senga til vi henter ho. så lenge det ikke tar mer en 10 min fra ho vokner til vi er der så er ho fornøyd og blid tar det litt lengre tid blir ho sint og griner

Skrevet

heldig dere er som har unger som pludrer om morgenen, det er jo så koselig å høre på. Det hender at min også gjør det, og da er det omtrent julaften for min del :-)

Jeg må også legge til at jeg er fryktelig treg om morgenen, men jeg står opp så fort jeg hører han grine, men da kan det hende at han har ligget en stund uten at jeg har hørt han. Må også legge til at han sover natten igjennom veldig godt...fra 18 tiden til omtrent kl.07. Pluss at han har en eller to soveøkter om dagen når han er hjemme fra bhg.

Nå har vi vært på 14 dagers ferie i Danmark og han har vært så sinna og grinete der....fortsatt når vi kom hjem. Han skal bare sitte på armen, hvis ikke blir det ramaskrik. men han har fått tre hjørnetenner på den tiden, kanskje ikke så rart han er grinete....når jeg tenker meg om. Har spist og drukket lite også...

Skrevet

Kommer litt an på, hender han begynner å gråte når han våkner, men da tror jeg han har drømt eller noe.

Som regel våkner jeg av at han står i senga og roper "mamamamama". Trøtt slår jeg opp gluggene og vinker, og han smiler bredt og vinker tilbake.

Han er 1 år om 9 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...