Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har vært tre turer på Stork for inseminasjon uten hell. Må legge til at jeg er 38 år. Vurderer å bytte til Nordica. Ikke bare er prisen nesten halvparten, men det ser ut som man kan få hormonbehandlinger i tillegg som kanskje øker sjangsen for å bli gravid. Synes forsåvidt at de har vært fantastiske på Stork, men det er et helvete å få til selve logistikken rundt reisene. Vil ikke at arbeidsgiver skal vite om dette før jeg evnt blir gravid, er 'syk' eller har 'ferie' når jeg har vært avgårde, samt det at reisen blir lang.

Er det noen som vet om single kan få IVF på Nordica? Er testet for det meste via Stork, må jeg ta disse testene på nytt? Hvordan er det med resepter? Kan disse tas ut i Norge? Har lest litt på sidene her, stemmer det at man kan gå til gynokologer i f.eks Oslo og sjekke 'utviklingen' på eggene for så å dra rett over til Nordica for selve inseminasjonen eller IVF forsøket?

Har noen prøvd laser hatching ved IVF? Ser at suksess raten er 44% for kvinner over 37 år? Huff, blir smågal av dette. Vil bare bli gravid NÅ!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mimsan,

Jeg har brukt Nordica og er veldig fornøyd med det, de er søte og hyggelige der. Har ikke vært på Stork men forstår at de bruker mye mer tid. På Nordica er det kjapt inn til inseminasjon, gjort på 5 minutter. Har en gynekolog her i Oslo området som har scannet for follikler på dag 10, og gitt meg resept på eggløsningssprøyte. Prøvde to ganger uten hormoner, mens tredje gang med Pergotime - og da klaffet det (er 6 uker på vei nå).

Jeg er singel og 42 år. Vet at mange har prøvd og driver og prøver IVF på Nordica og vet om flere som har lykkes med det.

Dr. Blakstad eller Dr. Trolle er navn jeg har hørt i Oslo (prøvde Dr. Blakstad selv, men hun er ikke akkurat sympatisk selv om hun sikkert er flink) - bruker en i Sandvika selv.

Skrevet

Jeg har valgt Stork, men har ennå ikke vært til første inseminasjon. Så jeg har ingenting å bidra med når det gjelder dine spørsmål. Jeg lurer bare litt på det du skriver om at reisen blir lang. Er ikke både Nordica og Stork beliggende sentralt i København?

Skrevet

Etter to mislykkete forsøk på Stork, tok jeg vannskylling som påviste tette eggledere.., og har tatt ett IVF forsøk på Nordica...gravid i 13 uke nå, er singel og 38;-)

Skrevet

Og ja hadde assisted hatching...;-)

Skrevet

Takk for svaret...og gratulerer med graviditeten :)

Bare nyskjerrig, men hvem doktor/legesenter bruker du ute i Sandvika? Hva koster det å skanne når man sjekker eggene?

Skrevet

Gratulerer :)

Har bestemt meg for å ta en inseminasjon til før jeg evnt tar en IVF med laser hatching. Men dette skal jeg disskutere med legen på Nordica imorgen :)

Skrevet

Runa Aabø på Sandvika Spesialistsenter, koster egenandel 200 eller noe for scanning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...