Gå til innhold

hvor mange dager før termin kan man ha sex for å sette igang fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde sex etter at riene hadde begynt med nr. 1. Men jeg tror det var virkelig med på å modne. Her var det bare pappan som fikk orgasme. Slimproppen gikk og riene økte på. Det går også ann å massere ankel/hæl området, opp og ned. Tror det er en link her med soneterapi som forklarer det mye bedre. Lykke til

hadde sex hver kveld vi da som vi pleier...vet ikke om det hadde noe med at fødselen starta,3 uker før tiden.førstemann kom også 3 uker før tiden,men da hadde vi ikke sex.var bortreist.

Man kan jo ha sex når som helst gjennom hele svangerskapet-fødselen starter ikke før det er modent uansett,men sæden skal visst virke "modende" på mormunnen og får mor orgasme,trekker jo livmoren seg sammen-noe som kan føre til veer,men da er kroppen i så fall klar for det i utgangspunktet!

Sex kan altså være "dråpen" som skal til,men starter fødselen,var den nok ikke langt unna i utgangspunktet.

Dette har i alle fall jeg fått høre av fagfolk.

Bare å sette igang:) Det skader uansett ikke,tvert imot:)

Vi hadde sex hver dag siste måneden forrige gang,for å hjelpe til å modne,og jeg var veldig moden når jeg kom inn til registrering 2 dager før termin;)

Vi kommer nok til å gjenta "prosedyren" denne gangen også;)

Om ikke mor har like mye glede av det,er det i alle fall fint for far å få "rast fra seg" litt,som sannsynligvis har en lang ventetid foran seg etter fødsel...

Har ikke vært så mye fart på den fronten for vår del gjennom svangerskapet, av ulike grunner. Nå er jeg 4 dager på overtid, og vi har hatt sex de siste to kveldene. Ingen fødsel på gang ennå, men koselig er det jo likevel;-) Håper det ihvertfall hjelper modningen, og at kanskje jeg får en litt lettere fødsel enn jeg ellers vill fått! (Det får jeg jo aldri vite, men men:)) Har ikke planer om å gi oss ennå...

Annonse

Liv Kristin

Der er du ennå? Nei, ikke gi dere. Det må jo hjelpe for modning, kan ikke skjønne noe annet. Det er rolig på sex fronten her for tiden, men den vil så absolutt akslerere når det går mot slutten av svangerskapet.

Tenker på deg.

Takk for alle gode tanker! Joda, her sitter jeg, vettu:) Idag skal det skrives kontrakt for huskjøp, så vi får da tiden til å gå, hehe. Men jeg må si at nå LENGTER jeg etter den lille i magen, nesten så jeg kan gråte når jeg tenker på det. Har blitt henvist til overtidsvurdering... men satser på at jeg skal slippe det! Plutselig er vi i gang, sies det;) Huff, vingler skikkelig mellom optimisme og "mistet troen". Men, men - dagene går...

Jeg har fått høre at ingenting utenom alvorlig skade som bilulykker osv kan starte en fødsel før kroppen er klar.

Men når kroppen først selv har satt igang, så kan ting som sex (sæden egentlig) og ulike andre ting hjelpe kroppen å gjøre jobben sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...