Gå til innhold

Noen førstegangs fødene som også har hund???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor konge puddel, verdens snilleste hund, har aldri vist tegn til å være aggressiv, eller irritert! Unger kan både slite og dra den i ører og hale, hun er alltid like happy:):)Men det er jo en hund, så den bjeffer når det kommer bil og ringer på døra. Er veldig spent på hvordan det vil gå, hvis babyen våkner hver gang den bjeffer?!?! blir babyen vande m det, eller må vi kvitte hunden? det er vel småbarns familier med hunder?! noen med erfaringer??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skal ha nr 3 og har hatt hund med alle.

Denne gangen er det en valp som da er blitt litt over året.

Jeg kjøpte i ren fortvilelse ett slik halseband på dyrebutikken til nesten 1000 kr for å slippe nettopp dette.

Den virker slik at når hunden gir fra seg høye lyder sprayer den en slags sitronduft i nesen på hunden.

Det var en befrielse.Både babyen og jeg ble mye roligere.

Så nå har jeg begynt på valpen slik at den skal være rolig til den nye kommer.

naboene er også mere fornøyd når hunden er stille.

De skryter mye av at de ikke merker at vi har hund.

Så dette anbefaler jeg på det sterkeste...

Skrevet

Jeg har en hund og tre katter :)

Jeg kjenner mange som har hund og babyer, og de blir vant til det meste fra bjeffing til dørklokker. Tror på en måte ikke helt på det å dempe alle lyder for å ha ro. Da kan man til slutt ikke gjøre noe.

Ta ting som det kommer. Hvis hunden din bjeffer uanstendig mye, så kontakt noen dressurfolk for å høre hva du kan gjøre for å redusere det.

Mange hunder blir jo automatiske roligere med en bebiss i hus fordi de skal passe på. Så jeg hadde ikke villet tenke på å kvitte meg med noe hund i første omgang :)

Skrevet

jeg har en stor hund av rasen dogo canario, og alle var veldig skeptiske til hunden når vi fikk første mann... hunden forandret seg fra dagen vi kom hjem med gutten... de er beste venner, guttungen løper inn til hunden når han kommer hjem fra barnehagen og andre ting og hunden kommer løpende imot, det er en kjempe herlig følelse og kunne si til alle at de tok feil..... men selv om det ser ut som at de går overens så kan man aldri stole på hunden... (har aldri latt de være alene i samme rom)

Skrevet

Jeg har to hunder og venter ei lita jente i november. Gruer meg litt siden den ene hunden bjeffer en del når det kommer folk. Men har noen mnd på meg til å få tatt tak i dette, har begynt smått nå.. Her er det også ringeklokka de reagerer på så tror at når vi får den lille i hus at vi avtaler på forhånd når det skal komme besøk osv så kan vi ha hundene i buret sitt til de har komt inn om det blir for gale(de bjeffer ikke i buret sitt og ser ikke på det som en straffeplass:).

Du trenger hvertfall ikke kvitte hunden, det går nok kjempefint! Kan jo begynne med å trene med at noen dere kjenner ringer på døra og hver gang hunden din klarer å være rolig når det ringer på får den belønning. Vi trente litt på det, men det har sklidd litt ut siden jeg bare sover, sover og sover :P

Skrevet

Må bare si at dogo canario er en nydeeelig rase! Her er alle veldig skeptiske til boxeren vi har, men vi får se hvordan det går. Han er rolig og snill dagen lang, men VELDIG ivrig etter å hilse på folk.

Annonse

Skrevet

Ville trodd at det beste var om ungen bare ble vant til bjeffe lyder, dørklokker ol. Er jo ganske håpløst når du kommer til folk, og får streng beskjed om ikke å bruke dørklokka, ungen våkner... Det legger du opp til selv! Men er selv litt bortskjemt, blir nesten overrasket når min bjeffer, ikke at hun er så veldressert, hun kommer liksom ikke på det, er bare glad for besøk hun. Ikke noe vaktbikkje!

Har altså ei kosete rottveiler jente, som er kjempeglad i folk. Både store og små, unger på besøk er ikke problem, de leker godt sammen. Men er jo en smule bekymret for at hun skal bli sjalu, har aldri vist noen sjalu tendenser sålangt, men en vet jo aldri. Hun er 4 år. Men tror det skal gå bra, siden hun slettes ikke er noen dominant type, og vet godt at vi er sjefene hennes.

Skrevet

Med førstemann så hadde jeg flere hunder og bjeffing var aldri noe problem kunne uten problemer sette han ute i barnevogn ved hundegården uten at han våknet dersom de startet å bjeffe. Jeg mener det er viktig at en ikke forandrer alt og strever for at det skal være rolig når babyen sover. Det kan bli et problem når en blir større eller du er i en setting der det ikke er rolig og ikke får babyen til å sove pågrunn av at den må ha det helt rolig for å sovne.

Men det er jo viktig å få hunden til å bjeffe så lite som mulig med tanke på naboer og nær miljø som kan bli plaget.

Skrevet

For all del ikke bruk noe sitrongreier på en hund som bjeffer!!!!!!!!!

Når hunden bjeffer når det ringer på er det fordi den er engstelig/sint/opprørt/overglad osv... Å gi den en sprut med sitron vil bare forsterke dette. Da vil hunden iallefall ha negative assiosjoner til ringeklokka.

Forestill dere det selv da,. Om dere blir redd en lyd, og i tillegg får ne sprut i trynet samtidig..... Tror ikke dere hadde blitt mindre redd.

Det finnes mange bedre metoder å få en hund til å slutte å bjeffe når det ringer på.... Belønning når den er stille er stikkordet her!

Til spørsmålet; jeg er førstegangsfødende og har en svær labrador.

Hunden er svært harmonisk og snill og bjeffer aldri så jeg bekymrer meg overhode ikke...

Gleder meg til å se de to sammen - baby og hunden. Tror baby har godt av å vokse opp med hund! :)

Skrevet

Har verdens snilleste Amstaff på 6 år. Men må si det blir en ekstra utfordring for oss med en baby i heimen. Han er tung og tar ingen hensyn når han går rundt på gulvet, så vi må passe ekstra godt på. I tillegg så blir det jo selvsagt spennende å se hvordan det går, om han blir sjalu etc.

Vi håper og tror dette kommer å gå bra.

Skrevet

Som Girlygirl83 ville heller ikke jeg brukt slikt bjeffehalsbånd...

Har en omplasseringshund, som i løpet av de 3 første ukene her lærte seg å ikke bjeffe på ringeklokka. Det var litt arbeid, men veldig verd det! Han var jo bare ivrig og glad og ville se hvem som kom.... Nå ligger han stille på plassen sin og venter på klar signal på å få komme å hilse. -Oppskriften er enkel! Når det ringer på døra, ta hunden til plassen sin, og sørg for at den blir der til du har gitt beskjed om at den kan komme... -Min kunne ikke en kommando når vi begynte med dette, vi tok den bare vennlig og bestemt med til plassen hans, og holdt han der mens sambo lukket opp (var jeg alene satt jeg han fast i bånd). Etter en liten uke (trente på "bli" i mellomtiden) begynte jeg å gå rolig bort fra plassen hans, reiste han seg opp, tok jeg han bare rolig i halsbåndet og leide han tilbake (ikke kjeft, besøk skal fremdeles være positivt for hunden!). Vi har aldri gått til døra hvis hunden har bjeffet! -Gav vennene beskjed om dette på forhånd, slik at de ikke gikk sin vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...