Gjest Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Jeg ville aldri kallt en baby på 7 mnd for overvektig og jeg håper ingen har sagt det til deg! Bare vent til babyen din begynner å krabbe osv så vil vekta stabilisere seg ev. gå ned. Noen babyer er små søte boller og du trenger iallefall ikke bekymre deg for at han veier for lite og ikke får i seg nok næring som han trenger for å vokse og bli smart og sterk.
singo Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2008 han er 70 cm,kryper ikke enda så håper/regner med at han da kommer til å forbrenne mer... var helsesøster som sa at vi måtte passe på... gir han grøt til frokost og kvelds, et middagsglass til middag, mm eller mme, vann, en del frukt.... har begynt og gi han vann i stedet for melk om natta
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Sikkert greit å gi vann om natta, de trenger ikke melk om natta når de er så store. Han kommer garantert til å brenne kalorier når han begynner å rotere rundt i stua hjemme :-) Så teit av helsesøstetr å si at dere må passe på...? Det er så lite nyansert. Dersom hun virkelig hadde vært urolig burde hun gitt konkrete tilbakemeldinger til dere. Synes ikke det høres ut som om dere overforer ungen heller, så skjønner ikke helt hva man skal "passe på". Jenta vår har vært ei stor jente hele tiden. Når hun begynte å bevege seg mere gikk hun litt ned i vekt. Etter hvert stabiliserer det seg. Babyene legger mye på seg de første 7-8-9 mnd, for så å ha en litt roligere vektoppgang.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Synes jeg leser innlegg hele tiden nå om helsesøstre som sier babyen er for stor, noen har til og med fått beskjed om å slanke babyen sin. Er det mulig? Er helsesøstre blitt vektvoktere? Eller har det bestandig vært sånn? Det virker ikke som babyer har lov å ha litt valker og babyfett lenger nå? Er dette riktig, er det virkelig usunt og farlig for babyer å være lubne og trinne? Blir litt matt jeg, vår helsesøster har ikke sagt noe direkte til oss, men hun kremter og smågnåler om vekta til snuppa og det har hun gjort hele veien. Snuppa mi er 9,5 mnd og veier 9 kg. Hun er kjempeaktiv, ålte seg fra 4 mnd og krabbet fra 8 mnd. Nå står og går hun rundt bordet og er full av futt og fart dagen lang. Hun ble fullammet i 6 mnd og nå spiser hun grøt morgen og kveld, frukt til lunsj og middagsglass til middag samt pupp innimellom. Utenom drikker hun bare vann. Måltidene hennes er forholdsvis små synes jeg, hun spiser kun 1/2 glass middagsmat og grøtporsjonene er også små. Så hva skal jeg gjøre da? Sultefore henne? Nekte henne pupp kanskje, for det må jo være brystmelken hun legger så godt på seg av.... Nei, det gjør jeg ikke. Jeg lar helsesøsters og andres kommentarer gå rett ut av det andre øret for jeg vet at jeg gir ungen min sunn mat og morsmelk og hun vokser og utvikler seg som hun skal og er nydelig og perfekt!
twoboys & a girl Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Synes ikke han var så fryktelig stor. Som de sier over her så stabiliserer de seg når de begynner å røre seg rundt. Min på 6 mnd la veldig på seg de 4 første mnd men nå har han for det meste vokst i lengden, var 70 cm og litt under 8 kg. Han kravler rundt. Hs sa på 3 mnd da var han 6710 g og 64 cm at han la alt for mye på seg, å at de måtte følge han opp litt. Neste gang så så hun på kurven hannes å sa da at han hadde fin vektøkning å det var bare bra siden han hadde vært litt undervektig. Var 3550 og 51 lang da han ble født. Min elste var heller undervektig å hs ble helt hysterisk. Inn på hs å veie, fetekur og gud vet hvilke ting de kom med. Ble utredet på sykehuset etterhvert å de fant ut at han var så aktiv at han brukte for mye energi slik at han la på seg for lite. Å så er både faren og jeg veldig tynn og ikke så veldig høye. Han er nå snart 6 år å veier kun 19 kg. Ingen ting å bekymre seg for. Barna vokser å i rykk og napp. Og noen ganger tror jeg de bare prater uten å tenke så mye gjennom det.
singo Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2008 ok,helt enige med dere,måtte bare høre hva andre synst.... hs sier så mye unødvendig som feks at han kunne vært sumobryter,han veier et tonn o.l..er ikke noe gøy å være der... ingen i vår eller samboer sin fameilie er overvektige.både jeg og han var lubne da vi var babyer,men det for raskt vekk og nå er vi tynne begge to.har prøvd å si det,men det går rett ut det andre øret... fullammmet til han var 5mnd,da begynte han å gå ned i vekt og det var hs som sa at nå måtte vi begynne å gi han mer mat-fast føde... blir sikkelig forrvirret! men jeg kommer til å ta det helt med ro,gi han ordntlig mat,vann om natten.kan da ikke sulte en baby!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå