En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Eller, noen ganger går det tre, som regel ca. to og en halv, men gjerne hver time... Er ikke det litt mye?
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Sånn er det med gutten min også.. har hatt dager hvor han spiser sjeldnere, men han spiser gjerne annenhver time! Nå er han 3,5 uker og legger godt på seg. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg? Fortsette å gi han så ofte han vil, eller tåle litt skriking for å få til sjeldnere men lengre måltid? (han spiser nemlig ikke lenger enn 10 min om gangen..)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2008 Hun her spiser noen ganger 10 minutter før hun sovner, andre ganger et kvarter per pupp. Merker heldigvis mindre til spreng osv. i dag, så hun spiser ofte nok sånn sett i alle fall... Men så lenge de legger godt på seg (kan se michelin-ringene komme mer og mer nå) så er det vel riktig Vanskelig balansegang det der med om de skal skrike litt eller ikke. Her er hun så liten at hun bare får pupp når hun begynner å søke etter (snuser rundt på alt og alle, putter fingrene i munnen, sutter på overarmene våre etc.), men hva vi gjør om noen uker vet jeg jo ikke. Får hun ikke pupp med en gang nå blir hun skikkelig utålmodig og illskriker til hun får puppen i munnen Næringsvett i alle fall!
mamma sin kompis Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 De øker gradvis etterhvert. Har en på 16dager nå, og han holder seg storsett på 3-4 timer mellom hver mating. Ammer 10 min for så gi en liten på tår på den andre etter bleieskift. Når han spiser spiser han Har hvert de dager der han våkner etter 1 time og gir tegn til pupp, men har klart seg med smokken, og sovnet da. Vil la det gå iallefall 2 timer melom hver mating - oxo når vi skal øke på produksjonen. Noe jordmora oxo råder til, slik at de ikke bare drikker litt og ikke blir skikkeli mette. Som oftest er det bare sutte behov, luft eller kontakt de vil ha vist de er urolige, maser litt.
Smil74 Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Har en gutt å 5 mnd og han har alltid fått når han vill. Han er helt på snitt når det gjelder vekt og lengde. Ikke stress med tidspunkter, det blir man bare mer stresset av. Kose deg med ammingen, hun sier i fra når hun ikke vil ha:)
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Gratulerere med baby! Jeg husker godt hvor slitsomt det var i starten med ammingen. Det føltes av og til som om jeg satt ut med puppen hele dagen :-) Det er gjerne slik i starten. Det kan også være økedøgn. De regulerer dette selv, Dersom det går flere dager hvor du ammer hele tiden kan du rådføre deg med helsestasjon om du skal gi tillegg i tilfellet du ikke har nok melk. Lykke til!
Mammatiltogutter! Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Jeg ammet også mye i starten. Gav han puppen hver gang han var urolig, og han roet seg fint med det. Men en kan jo spørre om det alltid er pupp lillegutt ville ha? Mange ganger hjalp det også med andre ting, som bleieskift (ligge naken var topp), byssing osv. Tror også det er viktig å ikke være opphengt i klokken i begynnelsen.
snartflere? Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Mange babyer trenger å spise ofte for å få i seg nok, spesielt på kvelden. Om kvelden produserer vi mindre melk. Min datter var også slik, fra seks-syv om kvelden til 23-24 virket det som hun trengte mat hele tiden. Når hun ble 8-9 uker regulerte dette seg selv. Hun sovnet tidligere om kvelden og trengte mat kun hver tredje-fjerde time. Så la babyen få mat når de ber om det. Det er trygt for dem å vite at ett så viktig behov blir dekket når de trenger det.
vår baby Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Hei. Min gutt på 11 uker har alltid fått spise når tid og hvor mye han vil. Det var i begynnelsen veldig ofte. Lot alt regulere seg selv. Det har fungert veldig fint for oss. Nå begynner han å drøye tiden mellom måltidene. Er nå ca 3 timer imellom... Er jo så kos. Du får bare ta deg god tid og la babyen regulere måltidene. Tror nok det er det beste for slike små..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå